recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye Verbatim er dårlige?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye Verbatim er dårlige?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2006 kl. 22:42

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Kunne man forestille sig at en seriøs forhandler som SVP er mere kritisk end andre forhandlere i den henseende? (til gavn for kunderne).

SVP er meget seriøs og har fremragende kundeservice, men selv de kan levere dårlige medier når de får en sending dårlige mediier fra deres leverandør; dette er rapporteret for Taiyo Yuden 8x DVDR medier fra SVP for et stykke tid siden i club.cdfreaks.com Blank Media forum.

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Det jeg mente var, hvad jeres erfaring med div. forhandlere? F.eks. står jeg for at købe +R hos Burnalot. Er der nogen af jer, der har nylige dårlige erfaringer her fra?

Tja, jeg købte nogen 50stk Verbatim 16x DVD+R (Made in India) fra BurnaLot og WeSellCD i maj i år, og det er dem jeg har haft nogen problemer med, f.eks. overflade defekter ved yderkanten af skiven.

Jeg har ikke noget statistisk belæg for at mene, at BurnaLot/WeSellCD skulle være dårligere (eller bedre) end andre på dette punkt, men hvis man er bange for at få en masse ens medier der ikke er så gode, så kan man jo f.eks. bestille i forskellige cakebox størrelser fra samme forhandler, eller bestille fra forskellige uafhængige forhandlere - f.eks. i Tyskland, Sverige, England.

Da produktion og salg af blanke DVD medier og DVD brændere efterhånden har så lav en profit margin, så bliver der hugget en hæl og klippet en tå hist og pist i produktionen i forhold til tidligere efter hvad jeg kan vurdere.

Vi kan desværre ikke både få utroligt lave priser og samtidig bevare høj kvalitet.

Redigeret af DrageMester - 07-November-2006 kl. 22:42
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-November-2004
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 10:36

Jeg har nu for nyelig i 2 omgange købt 50 stk. Verbatim DVD+R Photo printable fra Burnalot. 

Den første sending virkede de alle og jeg har foreløbig brugt 2 af den sidste sending også uden problemer...

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af maze maze skrev:

Hejsa,

jeg har læst gennem den anden tråd om Verbatim medier her i forummet, og her får medierne kun ros, selvom det nyeste indlæg rejser et spørgsmål om medierne.

Jeg har brugt Verbatim i halvandet år, helt uden problemer. Først -R 8x, senere -R 16x. Men den sidste sending jeg fik, fra Azomedia, har været noget skidt. Foreløbig har kun én ud af 6 skiver givet en vellykket brænding på min JVC DR-MX1.

De skiver jeg har fået før har en metalfarvet, mat og helt jævn overflade, mens de nye jeg lige har taget i brug har en lidt mere ru overflade.

Ellers er der ikke noget at se - begge er -R 16x.

I hubben på de gamle står præget i plasten:
6025E2124-05793E00

I hubben på de nye står printet med sort:
6121 518 -R E E 17460

Ideer? Har jeg bare været uheldig?

Venligst,

Mads Hansen

Hej
Azomedia har i et nyhedsbrev forklaret om deres problemer med Verbatim
og henviser til Verbatim.Dk.
Ved ikke om du kan bruge det til noget.
Mvh nesager
Til top
maze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Marts-2004
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 22:11
Jeg vil lige vende tilbage og fortælle hvordan det er gået.

Jeg skrev til Verbatim, og forklarede problemet.

Jeg gav dem så mange oplysninger som jeg kunne, og de var meget hjælpsomme.

Det endte med at jeg sendte dem de "Made in India"-medier jeg havde problemer med og fik byttet dem til Taiwan-medier uden anden udgift end porto.

De har lovet at vende tilbage med en forklaring af problemet, men spørgsmålet skal en tur til Japan før de ved noget bestemt - så poster jeg deres svar her.

Vær i øvrigt opmærksom på, at Verbatim med varenummer 43522 kan være fra enten Indien eller Taiwan. De har begge koden MCC 03RG20, men opfører sig altså forskelligt.

Det ser forresten ud til, at de indiske medier brændes OK på PC, men jeg har ikke prøvet mange nok til at kunne sige det med sikkerhed.

Venlig hilsen,

Mads Hansen
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 22:22

Tak for tilbagemeldingen, fortsæt endelig når der er noget nyt.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
maze Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Marts-2004
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 19:56
Jeg har fået et foreløbigt svar fra Verbatim.

De har undersøgt sagen selv, og bekræfter at de indiske medier fungerer dårligt på nogle recordere.

Nogen forklaring har de endnu ikke fundet. De oplyser, at indien-medierne og taiwan-medierne fremstilles af ens materialer, på ens maskiner og med den samme fremstillingsteknik.

Stadigvæk, så kan man dog mærke forskel på overfladen af medierne (det er svært at _se_ forskel). Taiwan-medierne har en helt glat overflade, mens indien-medierne har en lidt mere ru overflade.

Jeg vender tilbage, når der er nyt fra Verbatim.

VH

Mads Hansen
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu