|
DVD Audio |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |
T-teknik
-- Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 15:21 |
I øvrigt nu hvor DVD Audio ikke er særligt udbredt, så er det måske en idé at der bliver presset lidt på producenterne, så vi i fremtiden stadig har mulighed for at købe CD Audio skiver?
Jeg hører også gerne fra andre om hvor man kan købe især CD RW Audio skiver til rimelige priser. |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 15:38 |
Nej på ingen måde. Jeg afspillede LP siden direkte ind i PC'en og klippede numrene ud. Med CoolEditPro (og Audition) kan man lave en extrem forstørrelse af lyd kurven, faktisk ned til hver eneste sampel og det var så samplerne jeg rettede til. Det kan kun laves på PC, men tager altså sin tid. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 15:44 |
Jeg troede overhovedet ikke at man kunne købe CD-Audio skiver og 25 kr stykket som du skriver du gav er 'næsten' billigt. De fleste af os bruger PC'en og almindelige CD-R skiver. Man kan vælge og invistere i kvalitets udstyr (fx løs Riaa forstærker) eller man kan købe "pakkeløsningen" hos Gadget.dk, hvor pladespilleren danner mp3 filerne i en 'standard' kvalitet god nok til de fleste. (Jeg ved ikke om man kan gemme i wav.) /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
T-teknik
-- Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 16:19 |
Jeg har før set den omtalte pladespiller i en avisartikel - men hvad er bedst, den kendte pladespiller - eller den omtalte ?? Jeg kan godt se det er smart, at den kan kobles direkte til PC med samme format. Men ... jeg vil nok blive ved med at bruge den pladespiller jeg har. |
|
Zaragon
Guld medlem Oprettet: 22-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 630 |
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 16:29 |
uha - jeg ville under INGEN omstændigheder udsætte min vinyl for den slags pladespillere, som er til salg hos Gadget og andre lignende forretninger... det er jo helt tydeligt, at den slags kun kan appellere til folk, der KUN er vokset op med CD - gyyys! Pick-up skal også gerne være af en bedre kvalitet end "made in Hong-Kong" til 30,-kr. De små billige for-forstærkere (RIAA) er heller sjældent af særlig overbevisende kvalitet... har man et godt stereo/surround-anlæg, og et godt lydkort i pc'en, er man meget bedre hjulpet ved at bruge enkelte linie-indgange fra forstærker til pc. -just my opi -.... -Z- |
|
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |