recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung HR-738 og DVD-RW ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung HR-738 og DVD-RW ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
h4xh4x Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-November-2006
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung HR-738 og DVD-RW ?
    Sendt: 20-November-2006 kl. 23:12
Jeg er kommet frem til det faktum, at jeg er nød til at brænde mine optagelser ud på DVD'er, for at få dem over på min computer. Jeg kunne derfor se det smarte i at eje en RW-Disk til at flytte data over og derefter genbruge den.

Men hvordan fungerer det der finalize ? Så vidt jeg kan læse mig til skal den finalizes for at kunne afspilles på computeren ? men - Færdiggøres disken kan den vel ikke bruges til at genskrive på bagefter? Det er jo ikke meget ved at købe en RW-disk, hvis den kun kan bruges én gang.

Håber nogen kan forklare mig proceduren og evt. (forhåbentligt) bekræfte at  man sagtens kan genskrive DVD-RW medier i optageren.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 23:21

Oprindeligt skrevet af h4xh4x h4xh4x skrev:

Men hvordan fungerer det der finalize ? Så vidt jeg kan læse mig til skal den finalizes for at kunne afspilles på computeren ? men - Færdiggøres disken kan den vel ikke bruges til at genskrive på bagefter? Det er jo ikke meget ved at købe en RW-disk, hvis den kun kan bruges én gang.

Finalize er nødvendig for at du kan bruge discen i andre afspillere eller din computers DVD drev. Fuldstændig som almindelig DVD-R.

Finalize af DVD-RW udelukker ikke at du kan slette indholdet på discen, og bruge den igen. Det sker normalt automatisk ved HDD->DVD kopiering, når discen ikke er tom (sådan er det i hvert fald på Pioneer).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
h4xh4x Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-November-2006
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 16:41
OKay - Tak for svaret. Jeg vil så prøve at lege lidt med det, når jeg får fat i nogle skiver :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu