recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor er der ingen konkurrence på fiber?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor er der ingen konkurrence på fiber?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 37 minutter siden kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvor har du den vildfarelse fra. Køb en mobil router og et ekstra SIM kort. Så er du kørende (med ubegrænset data), pris i alt 208 kr. om måneden hos Telmore. Det har jeg gjort i ca 2 år nu. Virker kanon her hvor jeg bor.
Sidespørgsmål/sideforundring, hvordan kan det være at mobilt internet typisk koster mere end et mobiltelefonabbonement der kan det samme? Nu du nævner Telmore, så tilbyder de et mobiltelefonabbonnement med fri tale og fri data på 5G for 229 kr/mnd, mens mobilt internet fra Telmore med fri data på 5G koster 299 kr/mnd efter de første 3 måneder. Mon forskellen på de 80 kroner dækker over den router man kan låne "gratis"?

Jeg havde på et tidspunkt brug for en mobil internetforbindelse i en måneds tid og da jeg var Oisterkunde i forvejen købte jeg det af dem. Jeg endte med at købe et sim kort med båden telefoni og data, da det var væsentligt billigere end at købe det samme som en ren data forbindelse.

Som sagt, bare en forundring..

Ang. Munchs spørgsmål om konkurrence på fiber, så oplever jeg at der ikke er den store forskel prismæssigt, men der er en stor forskel på hvad man får for pengene, hvis man har brug for lidt mere nørdede løsninger end bare at skulle streame Netflix og surfe lidt.

Jeg var kunde hos Gigabit med fast ipv4 adresse og en /48 ipv6 range som jeg gjorde brug af til at self hoste en stribe ting. Gigabit blev til Wizer, men mulighederne forblev de samme. Så gad wiser ikke længere at have privatkunder og solgte ud til Fastnet, med en svada om at alt fortsatte uændret, lige pånær at Fastnet kun leverer en nat'ed ipv4 og ingen ipv6 = dur ikke for en nørd som mig, mens "hr og fru Danmark" næppe oplever forskellen.

Så blev jeg kunde hos Kviknet, som kunne levere fast ipv4 og ipv6 til mig, men kort tid efter blev Kviknet købt af EWII som i første omgang ikke mente at fast ipv4 og en ipv6 range var en del af leveringen - lidt skriveri senere fik jeg dog medhold, men det skulle ikke undre mig hvis vilkårene bliver ændrede næste gang de laver en oprydning i deres systemer?

Anyway, jeg oplever at forskellen på ydbyderne af fiber ikke svinger så meget på priserne, men mere på hvor "nørd venlige" de er.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 58 minutter siden kl. 23:41
Strandvasker@

Tak for opbakningen! Det er da seriøst dårligt, når jeg bor i nyt byggeri fra 2023 med indlagt fiber fra starten. At jeg ikke kan få en billigere forbindelse, men skal ud i hovski snovski mobilt internet med de svagheder det ift fiber. 

Det nægter jeg simpelthen, og har udfordret Fastspeed der i øjeblikket kaprer nye kunder med en pris på 99,- for 1000/1000. Og sagde til dem at jeg ikke kom til at betale de 349,- det steg til for få mdr siden. De skød den så til hjørne ved at sige jeg får det 199,- i 6 mdr, og så må vi snakke sammen igen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu