|
Min Pana HDD-optager kan ik genkende.... |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 15-Maj-2007 kl. 22:37 |
Tak! Jeg troede egentligt de var udgået hos IT-Netsupply, men det er de åbenbart ikke. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1692 |
Sendt: 15-Maj-2007 kl. 23:19 |
Ja, det er selvfølgelig rigtigt, at DVD-brændere uden firmware update kun kender et begrænset antal media codes. Det havde jeg ikke lige overvejet. Jeg tænkte mere i retning af speed descriptors, men de plejer jo kun at være begrænset opad til, dvs. 8x medier vil typisk ikke have en speed descriptor for 12x eller 12x brænding, selvom der er undtagelser. Ved du for øvrigt hvad der typisk sidder af brændere i apparater som HDD/DVD-optagere? Nu tænker jeg ikke så meget på mærker som jeg tænker på om det er almindelige pc-drev eller særlige OEM/ODM drev. /az |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 16-Maj-2007 kl. 03:16 |
Jeg ved ikke om der er nogen drev der rent faktisk bruger DVD write descriptors til at vælge skrive strategi. Hvis der er, så er det et fåtal. Jeg er ikke sikker på hvorfor det er sådan, om write descriptor information ikke er god nok, eller det er for besværligt at bruge den, eller hvad forklaringen er, men langt de fleste drev vil skrive med en standard (default) skrive strategi ved laveste understøttede hastighed for drevet (f.eks. 2x, 2.4x eller 4x) hvis media code ikke findes i firmware. Nogen DVD Recorder bruger standard drev og nogen bruger specielle drev. Jeg har ikke nogen statistik eller oversigt over hvad der er mest normalt. Redigeret af DrageMester - 16-Maj-2007 kl. 03:17 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
Pokerface
Guld medlem Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
Sendt: 16-Maj-2007 kl. 08:58 |
Hej "Anne-Kathrine". Det undrer mig lidt, det du skriver, jeg har prøvet lidt forskelligt i min EH60... D.v.s. div. fabrikater, dog nærmest kun de alm. anerkendte mærker såsom: (Verbatim, HP, TDK, FUJI men dog også lidt "udenfor", nemlig: Medion og TraxData), og det i både "DVD -R" og "DVD +R" og også i både 8 og 16 X hastighed, og den har "ædt" det hele, uden problemer. Og jeg synes derfor heller ikke at man kan sige at "Pana"'en er specielt kræsen. Jeg har indtil nu IKKE haft en eneste fejlbrænding ud af vel ca. 200 skiver, så det synes jeg er ret "godt gået". Redigeret af Pokerface - 16-Maj-2007 kl. 09:20 |
|
Mvh. Frede.
[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
Anne-Kathrine
Junior bruger Oprettet: 09-Maj-2007 Status: Offline Point: 24 |
Sendt: 16-Maj-2007 kl. 13:02 |
Hej Pokerface Ja, der må selvfølgelig være andre end Verbatim-skiver som fungerer sammen med Pana'en, som du selv har erfaret, men jeg tror jeg vil holde mig til Verbatim fremover . Når jeg ikke bruger dem så tit, så er 6,- kr en OK pris, synes jeg. Men ellers vil jeg som Dragemester foreslog, købe 1 stk. 16x Verbatim herhjemme og se om den virker og så købe dem i Tyskland. Hvis 16x virker i din optager, må den også virke i min, da der vist ikke er andet til forskel på vores optagere end harddiskens GB.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |