|
DVD/CD mærker - hvad er bedst? |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | ||||
tvillingen
Junior bruger Oprettet: 20-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Sendt: 23-December-2008 kl. 10:33 | |||
Tak. Nu begynder jeg at stige af på nogle af begreberne, men skidt med det. Jeg ved endnu ikke, hvad TA Jitter og de andre begreber omkring scanning er (lad det ligge i denne sammenhæng. Det er nok lettest at lære med med en brænder, der kan scanne.) Jeg vil have et internt drev til desktop-PC, pt. bruger jeg ikke Dual Layer DVD, ergo 20A1 eller 20A4. Fra LiteOn's europæiske side kan jeg se, hvad det sidste bogstav tilsyneladende betyder: Sata, Pata, Lightscribe (brænderen skriver labels direkte på skiven med laseren, det gider jeg nok ikke bruge tid på, hvis det tager lang tid?), men hvad betyder H? Det kan jeg ikke finde forklaret. Jeg har læst en kort beskrivelse af Pata vs. Sata, tilsyneladende ikke så vigtigt? Liteon bruger begrebet SuperAllWrite til at beskrive, at brænderen skriver alle formater, incl. DL. Jeg har brugt tid på cdfreaks og liteon's hjemmeside, kan ikke se, hvad DH og LH betyder? På edbpriser ser det ud til, at ikke så mange danske forhandlere har så mange LiteOn DVD brændere. Jeg har lige samlet ny PC: GIGABYTE GA-EP45-UD3 motherboard, E8400, 4GB RAM, Samsung Spinpoint F1 SATA2 1000GB. Bottom line: Hvad anbefaler du konkret? Redigeret af tvillingen - 23-December-2008 kl. 10:35 |
||||
T-teknik
-- Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
Sendt: 23-December-2008 kl. 12:49 | |||
De fleste af mine CD-R Extra Protection er Made in China - men hvilke det er af dem, ved jeg ikke. Så har jeg også få der er Made in India De er alle købt hos MedieShoppen og de seneste er købt hos It-netsupply. Men ellers må jeg holde øje med mine skiver og så begynde, at købe AZO af dem på CD-R. - Men det er jo lidt en skam, at droppe dem jeg har - især når der er et større lager. Redigeret af T-teknik - 23-December-2008 kl. 12:58 |
||||
tvillingen
Junior bruger Oprettet: 20-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Sendt: 29-December-2008 kl. 21:58 | |||
Her er mit sammendrag. Jeg har slettet noget for ikke at gøre det alt for indviklet. Du, Dragemester, korrigerer, jeg retter posten. Dragemester anbefaler: CD-RDe bedste CD-R media er produceret af Taiyo Yuden, næstbedst Verbatim (Super) AZO, afhængig produktionssted. Taiyo Yuden CD-R medier kan købes "unbranded", men ellers er disse Taiyo Yuden: Plextor CD-R, Verbatim Pastel CD-R, Verbatim Extra Protection CD-R Made in Japan (skal være Made in Japan, ellers ikke Yuden) 1. CD-R medier produceret af Taiyo Yuden. Disse sælges del fra visse online shops under Taiyo Yuden mærket, f.eks. hos SVP, xmediatrade, Nierle. De sælges også som Verbatim Pastel CD-R, men jeg kan ikke finde noget sted, hvor de stadigvæk er på lager - sidst jeg købte var fra SVP. Jeg ville nok undgå "shiny silver" udgaven (også kaldet "silver lacqer"), der har det dårligst beskyttende top lag. 2. Verbatim AZO (nyt navn) eller Super AZO (gammelt navn) produceret i Taiwan, Kina, Mexico er på højde med Taiyo Yuden (produceret i Indien er af lavere kvalitet, men stadig bedre end det meste andet ). Disse kan fås hos f.eks. IT-Netsupply, WeSellCD, og SVP. Så vidt jeg ved er alle Verbatim LightScribe CD-R også af denne type. Versionen med "Crystal" overflade er den, jeg har prøvet, hvor top laget er bedst beskyttet. CD-RWVerbatim er de eneste som er værd at købe DVD+R og DVD-R Single LayerDe generelt mest kompatible 8x medier med bedst kvalitet er Taiyo Yuden 8x DVD+R (YUDEN000 T02), Verbatim 8x DVD+R (MCC003), Taiyo Yuden 8x DVD-R (TYG02) og Verbatim 8x DVD-R (MCC02RG20). Hvis ens recorder/brænder er kompatibel med 16x medier, hvilket de nyeste brændere og recordere er (dec. 2008), så er Verbatim 16x DVD+R (MCC004) og Verbatim 16x DVD-R (MCC03RG20) de generelt bedste og mest kompatible, da de har været på markedet længst. Med de nyeste brændere vil Taiyo Yuden 16x DVD+R (YUDEN000 T03) og Taiyo Yuden 16x DVD-R (TYG03) også være rigtigt gode. Verbatim 16x DVD+R er MCC004, hvis de er Made in Taiwan eller Made in India, hvor Made in Taiwan typisk har lidt mindre variation i kvalitet. Verbatim 16x DVD+R medier Made in Japan er YUDEN000 T03 produceret af Taiyo Yuden. Verbatim 16x DVD-R er MCC03RG20, hvis de er Made in Taiwan eller Made in India, hvor Made in Taiwan typisk har lidt mindre variation i kvalitet. Verbatim 16x DVD-R medier Made in Japan er TYG03 produceret af Taiyo Yuden. Plextor 16x DVD medier er altid Taiyo Yuden. Mediastar, Datasafe og muligvis Maxell (*) med Taiyo Yuden media codes listet hos SVP er andensorterings DVD medier. De er som regel helt acceptable, men altså ikke førstesorterings. De er derfor også billigere end førstesorterings Taiyo Yuden medier. (*) Det er også muligt at de Maxell brandede Taiyo Yuden medier er førstesorterings - de er i hvert fald ægte. Rigtigt gode DVD medier til meget fornuftig pris hos SVP er Maxell Xtreme ProTek. De er billige, da de er udgået af produktion, men de har ridsebeskyttet overflade og er af kvalitet på højde med Verbatim og Taiyo Yuden (uden ridsebeskyttet overflade). Jeg har selv købt adskillige af disse. DVD-R varianten af disse Maxell medier ser ud til at være lidt mere kompatibel med en ultrasart DVD afspiller, som jeg bruger til test. Taiyo Yuden 8x DVD+R er mere eller mindre det bedste og bredest kompatible DVD medie, der er produceret - bedre end 8x DVD-R og bedre end 16x varianterne. DVD+RW og DVD-RWVerbatim er det sikreste og nemmeste valg. Ricoh DVD+RW medier er også gode, men noget sværere at finde. Andre DVD+RW og DVD-RW medier er at betragte som lotteri. DVD-RAMDe fleste DVD-RAM medier der sælges er lavet af Matshita/Panasonic og disse er fremragende. De sælges under en række brands som f.eks. Panasonic, Verbatim, JVC, TDK (kan også være Maxell DVD-RAM medier). Verbatim DVD-RAM medier er lavet af Matshita/Panasonic og har en Hard Coat Protection som gør dem mere modstandsdygtige overfor ridser. DVD+R Double LayerKun Verbatim kan generelt anbefales. DVD-R Dual LayerDisse bør man så vidt som muligt undgå, da de ikke er kompatible med de fleste DVD afspillere. Kvalitetscheck ShopsDisse shops tilhører samme firma (postbox 378 padborg): billigmedien.de, WeSellCD.dk, mediecentralen.dk, burnalot.dk og dvd112.com, hvilket ses af næsten identiske hjemmesider, men forsk. priser og fragt: Forsendelse: (50 pak=1kg, 100 pak=2kg) SVP.co.uk 12 UK helt op til 10 pakker med 100 skiver, eller 20 pakker for kun 14 UK pund.
Nierle.de 28kg=100 xmediatrade.de via DPD: 30kg=110 IT-Netsupply.dk 1kg=54, 5kg=57, 10kg=73 Redigeret af tvillingen - 29-December-2008 kl. 22:19 |
||||
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |