|
Hvorfor er der ingen konkurrence på fiber? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8637 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det er en kontorejendom med forskellige virksomheder, vil du ofte have én fiber ind i bygningen pr. virksomhed, men nej, der går ikke fiber ud til det enkelte kontor, og alle inden for samme virksomhed deles jo om samme internetforbindelse. Skulle der kun fiber ind i din ejendom, som så fordeles videre via en switch, ville I jo deles om den ene forbindelse. |
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2406 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg bor i en boligblok og har en fiber trukket op til min lejlighed. Fiberselskabet gravede fiber ind til ejendommens kælder og satte noget elektronik op i en boks på kældervæggen, derfra er der ført en fiber op til min lejlighed. Med til historien hører at det var mig som privatperson der bad om at få trukket en fiber ind, det er muligt at hvis det havde været en beslutning boligforeningen havde taget så var det gået via coax, det skal jeg ikke kunne sige.
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4715 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej. Jeg tror det afhænger meget af situationen omkring etaleringen af anlæget. 1. En bygherre anskalffer en grund og beslutter at opføre nogle rækkehuse. Har ingen interesse eller erfaring i antenne eller internet, og skriver under på en aftale, der binder den fremtidige bruger til levering via nævnte firma. 2. En gruppe antenne og internet nørder bor i en bebyggelse, hvor antennen skal udskiftes. De har forskellige præferencer og finder ud af at de kan kun opfyldes med et meget fleksibelt anlæg og stifter en antenne forening. Jeg kan ikke se at værdien af den oprindelige installation betyder ret meget. Men det der betyder meget er om brugerne i 1. er Bundet. Om de kan slippe for alle udgifter til kabel leje? For 2. kan jeg oplyse at vi aldrig har haft kabel TV, da vi streamer. Og for 2 års siden satte vi internetter på pause, uden ekstra omkostninger. Vi skulle dog stadig betale 21 kr i antennebidrag. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 5 timer 18 minutter siden kl. 11:52 |
||
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1421 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er der jo typisk ingen der bliver bundet til noget, da langt de fleste fibernet er åbne i dag. Synes dog det er åbenlyst at der skal betales leje for den fiber til det selskab der har etableret fibernettet, og brugt en hel del penge på det. Det er ikke utænkeligt at etablering med udstyr, netværk mm. løber op i 10-15.000,- pr husstand, og dertil kommer løbende vedligehold, afskrivninger, service mm. Prøv og regn baglæns, hvad skulle du selv have i afkast på en 15.000,- investering? De penge skal selvfølgelig ikke betales i leje, hvis en gruppe nørder i en etageejendom beslutter sig for at oprette, etablere og betale for et LAN netværk i en etageejendom, og derefter deler en internetforbindelse mellem sig. Udover det er tråden vel ved at løbe af sporet. Synes det er fint at man i fællesskab har bygget en løsning, hvor de månedlige omkostninger er 95,- + 21,- om måneden, men det er jo ikke noget som trådstarter kan bruge til ret meget, og som at sammenligne pære og banaer.
|
||
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1421 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor tager du så ikke bare Bolignet, hvor du kan få 100/100 Mbit/s til 199,- det er langt nok til 99% af alle husstande. Og tak for dit velmenende økonomiske råd. Jeg er ligesom mange andre danskere afhængige af indtjening fra mit arbejde som kræver internet, og er ikke sikker på mit liv vil blive meget lettere eller rigere, hvis jeg køber noget billigt skrammel der ikke virker. Bare få timer nettet er nede om året, og jeg må søge alternativer så er besparelsen spist op, så man kan også bukke sig for langt efter håndøre. |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4846 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er for lille en forbindelse til at streame 4k. Det var ikke et råd til andre, men hvordan jeg får en god tilværelse med økonomien iorden.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8637 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
100/100 er da ikke for lidt til 4K. |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4846 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der var problemer med Stofa da jeg havde 200/100
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |