recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk i hjemmet...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværk i hjemmet...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
makblast Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 3 timer 7 minutter siden
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér makblast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværk i hjemmet...
    Sendt: 2 timer 53 minutter siden kl. 21:06
Hej 

Har brug for lidt råd.
Vi har bygget nyt hus for 3/4 år siden. Fået installeret netværkskabler til bla 2 Accesspoints. 
Havde specificeret at det skulle kun køre 10gbit for at fremtidssikre til bla. Wifi 7.
Blev lovet Cat 6A - de har så installeret cat 6 (uskærmet). Kablerne er trukket uden på indervæggene og sat fast med hæfteklamper. Har taget nogle billeder da huset blev bygget. Det er åbenbart standart. Det tror jeg egentlig også at det er - problemet for dem er bare at jeg specificerede jeg till køre 10 gbit.
Mit problem er at mit Unifi E7 dropper forbindelsen ca 1 gang i døgnet. Jeg har en POE++ router der holder øje med det. Havde egentlig TP links router men der var link down rigtigt mange gange i døget 25-30 gange.
Brokkede mig til byggefirmaet - det er ikke et lille bygge firma men et stort et på markedet og EL firmaet er også en af de meget store på markedet. Efter at have vredet armen om på dem kom de ud og målte kablerne igennem med et fluke instrument og sagde de alle levede op til CAT6A på de distancer der var trukket. 

Må sige at jeg tvivler på det... kender i et firma der kan være behjælpelig med at måle tingene i gennem - helt uvildigt? også tjekke over tid etc. ikke bare en punkt måling...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu