|
bilka vil ikke |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er bare så typisk i de forretninger, at sælgere slynger om sig med løfter om dit og dat. Sørg nu for at holde dem op på de gyldne løfter, og få det skrevet på notaen næste gang.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
Amen for fan.... da. Bed din ven om at læne sig tilbage og nyd billedet på hans tv. Uanset hvad, så kommer hans nyindkøbte tv på tilbud et eller andet sted på et andet tidspunkt.
Sådan går det altid........ Klaus |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så sandt. Lad da for 💣🔪🔫🔨🚑❗... være med at tjekke priser når I har købt nyt elekrtonik. Det kan kun falde i pris. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
HenrikH
Guld medlem Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lovgivningen er som meget klar.
Købt via nettet = 14 dages returret hvis i væsentlig samme stand og original emballage. Må godt have været prøvet af. Ingen prisgaranti. Købt i fysisk butik = ingen returet og ingen prisgaranti. Det er op til sælger, hvad de vil tilbyde. Så en evt. prisgaranti skal være baseret på, at sælger selv har tilbudt den eller annonceret den. Desværre er det op til køber at bevise, at der eksisterede eller blev aftalt en prisgaranti på købstidspunktet. I den pågældende case, går jeg ud fra, at der ikke aftalt en en prisgaranti. I så fald villle det da også være helt hen i skoven, hvis køber skulle kunne kræve, at Bilka skulle refundere eller tage tilbage. Hvis det var tilfældet ville ingen butikker jo turde sælge på tilbud (med prisgaranti). Forestil jer, at Bilka havde købt et parti og kalkuleret, at de kunne sælge det til xxxx kr. og tjene 500 pr. tv. Så køber Elgiganten et meget større parti og får derfor større rabat. De kan derfor sælge det 2000 billigere end Bilka og også tjene 500 kr. på det. Nu vil køber så have forskellen kr 2.000 betalt af Bilka. Altså ender Bilka med at tabe 1500 (prisnedsættelse 2000 - oprindelig fortjeneste 500) på tv'et. Så hører de nok hurtigt op med at lave tilbud på TV - og det gør alle andre også. Ikke godt for forbrugerne, da konkurrencen så bliver sat ud af kraft.n Ja, ja de kunne bare tage det tilbage, men så kan det jo ikke sælges til prisen som et nyt (det vil vi jo heller ikke betale, vel), så igen tab til Bilka. Så lev med det. Det er også pissesurt for dem, der har køb en minibil til 99.999 for så 2 måneder senere se at importøren sætte den ned til 79.999 på kampagne, men thats life, kom videre.
Redigeret af HenrikH - 28-Marts-2014 kl. 20:53 |
|
mvh
Henrik |
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tjaa, hvorfor har du ikke nævnt noget om det i din første besked? Jeg har svært ved at tro en sælger i Bilka har lovet en ubegrænset pris garanti på et produkt. Det kan være han har sagt at deres pris garanti var gældende, hvilket det måske også har været men da der er gået 9 dage er det overskredet. I dette tilfælde stoler jeg mere på Bilka end jeg gør på dig. Jeg har handlet ufatteligt mange gange i Bilka og har ALDRIG oplevet en dårlig service. Ja jeg har faktisk ofte undret mig over de gik så langt. Derfor tror jeg næppe du har fået en dårlig behandling. Nu arbejder jeg selv med kunder, og derfor ved jeg også at der altid er to sider af samme sag. Det er utroligt ofte at folk digter på historier, misforstår historier eller noget helt tredje.
|
|
Stougaard
Super bruger Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har du ikke fortalt hvilket fjernsyn der er købt, men hvis tv'et har været markedsført i den periode hvor købet er gjort har sælger jo ret i i at der er garantipris på det købte produkt, men bilka's garantipris gælder jo kun så længe varen er på bud. Ang. de 14 deres fortrydelsesret du nævne kunne der jo være opstået nogle misforståelser. Da købet blev indgået står der på bonnen noget lignende at der er 30 dages returret på intakt og ubrudt emballage. Det vil sige at de 14 dage jo ikke rigtig passer ind nogen steder. Når dette er sagt, så er den eneste mulighed hvis den sælger din ven har snakket med erkender at han har fortalt det du siger med de 14 dage, i dette tilfælde vil din ven jo have ret til om ikke andet at levere tv'et tilbage. Men det lyder jo lidt som at din ven og sælgeren har talt forbi hinanden, hvilket så har skabt nogle misforståelser.
|
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Behøver ikke være i original emballage, med mindre det "væsentligt forringer værdien af varen". |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |