|
Samsung 48" UE48HU7505 til 9.999.- |
Besvar | Side <1 678 |
Forfatter | ||
cccd
Guld medlem Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jep, men var ikke helt tilfreds ! Så jeg kunne godt tænke mig at se/høre hvad han nu var nået frem til Det kunne jo være at man så også skulle få sig en kalibrering ! |
||
|
||
smajli
Bruger Oprettet: 05-Februar-2008 Status: Offline Point: 55 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej, Her er mine indstillinger, jeg har indtastet mine værdier i de indstillinger fra avs forum, derfor engelsk... Mode: Movie Backlight: 9 Contrast: 90 Brightness: 46 Sharpness: 20 Color: 50 Tint: G50/R50 Picture Size submenu: Picture Size: 16:9 Position: Auto Adjustment submenu: 3D submenu: låst PIP: Advanced settings submenu: Dynamic contrast: Fra Black tone: Fra Flesh tone: 0 RGB Only Mode: Fra Color space: Brugertilpasset White Balance: Brugertilpasset 10p White Balance: Til Gamma: 0 Motion Lighting: Fra Color Space submenu: Color Space: Custom Red: Red 45, Green 0, Blue 2 Green: Red 15, Green 48, Blue 4 Blue: Red 0, Green 3, Blue 63 Yellow: Red 55, Green 53, Blue 6 Cyan: Red 10, Green 55, Blue 54 Magenta: Red 46, Green 1, Blue 54 White balance submenu: R-Offset: 0 G-Offset: 0 B-Offset: 0 R-Gain: 0 G-Gain: 0 B-Gain: 0 10p White Balance submenu: Interval 10: Red +41, Green +50, Blue -50 Interval 2: Red +39, Green +25, Blue -50 Interval 3: Red +20, Green +5, Blue -50 Interval 4: Red +25, Green 0, Blue -35 Interval 5: Red +29, Green 0, Blue -29 Interval 6: Red +37, Green +2, Blue -21 Interval 7: Red +40, Green -5, Blue -29 Interval 8: Red +40, Green -6, Blue -32 Interval 9: Red +41, Green -7, Blue -32 Interval 10: Red +40, Green -3, Blue -30 Picture options submenu Color tone: Varm 2 Digital Clean View: Fra MPEG Noise Filter: Lav HDMI black level: Lav (låst) Film mode: Fra (låst) Auto Motion Plus: Fra Smart LED: Fra -- System menu Eco Solution submenu: Energy Saving: Fra Eco Sensor: Fra Redigeret af smajli - 23-September-2014 kl. 23:00 |
||
Sanyo Z4
Playstation 3 Marantz SR5003 7.1 system DALI Concept 6 DALI Concept 1 x 4 DALI Concept Center DALI BASIS 100 subwoofer Lissau 16:9 Fastramme hvid, 81 Samsung UE48HU7505 |
||
cccd
Guld medlem Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej smajli !
Tak for det Det vil jeg så lige prøve
|
||
|
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg står med et tilgodebevis hos hifiklubben på 10.000kr og overvejer det her tv.
Jeg kommer fra et vt30 som jeg ellers er 100% tilfreds med. Nogen der har erfaringer med et lignende skifte? Fordel - ulemper |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du vil måske som jeg opleve, at overgangen til LED ikke var så svær som frygtet. Måske vil du opleve et noget mere klart billede (ikke skarpt - men klart). Du slipper for faren for retension og burn-in. Til gengæld vil du kunne opleve noget irriterende dirty screen og måske problemer med bagbelysningen kan kan vise sig som plamager i billedet. Nå jo, og du bruger kun cirka halvt så meget strøm ved LED. Pøj pøj med valget
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for dine ord hother:-)
Jeg har nemlig et tidligere sony, kan ikke lige huske modellen, men det var et fra deres bedste serie dengang. Den har nemlig det jeg kalder plamager og jeg hader det:-). Den helt store fordel er dog glæden ved at kunne se tv i dagslys igen;-).. Tænker nok snakken har været der 1000 gange, men har man i sidste ende alligevel et tv der kan håndtere uhd, når det blir relevant? Husker virakken med hd og MPEG tunere man aldrig kunne vide sig sikker med. Der har dog været ro på ift MPEG for nu:-) |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Omkring modtagelsen og behandlingen af UHD video, så skal du sikrer dig, at TV´et har HEVC, HDMI 2.0 osv. Men jeg mener nu at det pågældende TV opfylder kravene. Men for i sikkerheds skyld - spørg lige i HFK
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi prøver igen. Det er dog skrevet et par gange her i tråden og i flere andre tråde. ALLE modeller i Samsung 2014 UHD line up er fuldt opdateret efter den gængse standart. Det vil sige:
Derudover kommer alle også med mulighed for:
|
||
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har jeg kun ejet plasma-skærme, men min erfaring er, at der er sket en meget hurtigere (og positiv) udvikling indenfor LED/LCD-skærme kontra plasma-skærme.
Min far har selv en LCD fra SONY, tidligere top-model, fra 2008. Den fik en "highly recommended"-mærkat af HDTVtest, men den er yderst frygtelig i dag efter dagens standarder. Dengang var plasma-teknologien lysår foran, hvad billedkvalitet og billed-uniformitet angik. Den kløft er stærkt minimeret i dag, hvis du spørger mig. |
||
Bladerunner
Super bruger Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes det er et fantastisk billede og jeg har ikke bemærket problemer omkring 'dirty screen' eller 'plamager' så der er en klokkeklar anbefaling herfra. Plasma er en evolutionær blindgyde og om 5-10 år lige så udbredt som VHS bånd |
||
cccd
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det opfylder dette 100% :
Har det selv Jeg havde også sonys topmodel på prøve i 2007/2008 og derefter Pioneer 428XD. Der var kæmpe forskel og ingen tvivl om hvad der skulle vælges, det blev helt klart Pioneer Har den stadig. Har nu købt mig en HU7505 og er rigtig glad for den, godt billede og endnu bedre i 4K, dog vil vil man nok have mere gavn af 4K i de større modeller. Lyden, der overvejer jeg at købe en soundbar. Har kigge på JBL SB 400 ! nogen der har denne eller kan anbefale en anden, måske lidt billigere, men med samme fede lyd ?? Evt link ! Men ellers er jeg godt tilfreds og så til den pris : 9999Kr for 48" og kan nu fås til til 11999kr i 55" Godt køb til billig penge imens vi venter på OLED 4K til en pris hvor vi kan være med Redigeret af cccd - 27-September-2014 kl. 22:44 |
||
|
||
Besvar | Side <1 678 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |