|
Afhentning af plasmaskærm |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
jonaskp
Guld medlem Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Sendt: 24-November-2009 kl. 17:40 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Spørgsmål gik rent faktisk på om der var noget man skulle være opmærksom på og om det måtte ligge ned. Og hvis man ligger det ned, så må man være forberedt på at der kan ske ting med det. Der er en grund til at det står på papkasserne hvordan det skal transporteres. Det gjorde det ihvertfald på den kasse som jeg modtog min plasmaskærm i, men det kan være de har fjernet det på de nye kasser fordi de skærme kan tåle alting. Så er det jo fint nok. Om man har en bil hvor der kan stå en 50" på højkant eller ej er jo i denne sammenhæng ligegyldigt. Man skal da ikke undlade at advare mod potentielt skadelige ting, bare fordi det er umiddelbart udenfor spørgerens muligheder at beskytte sig imod dem.
Der har været eksempler her på forummet og jeg har læst om andre også. Det er godtnok længe siden. Om det så er fordi skærmene er blevet bedre eller at folk har lært at deres TV ikke skal ligge ned ved jeg dog ikke.
Så vil jeg bede dig prøve at læse dig indlæg en gang til, med objektive briller på. Vil du stadig mene at dit indlæg ikke på nogen måde giver indtryk af at der ikke er nogen risiko ved at transportere et plasma liggende? Eller mener du vitterligt at der overhovedet ikke er nogen risiko ved at transportere et plasma-tv liggende?
[/QUOTE] Men du ved jo ikke noget om hvad sælgeren har sagt. Du får det til at lyde som om at sælgeren allerede har sagt at man kan transportere skidtet som man selv vil. Det kan godt tænkes at de siger det, men det ved du ikke noget om endnu. Jeg var ikke ude på at starte en lang diskussion. Jeg ville sådan set bare slå det fast at der godt kan være en risiko og at man som køber skal være opmærksom på denne risiko. Hvordan man vælger at transportere sin vare hjem er som sagt op til en selv. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 24-November-2009 kl. 21:00 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kan kun give Henrik B ret her...
Du bør læse hans kommentarer igen, og læg særskilt mærke til hvad alternativet er køber svarer han vil gøre.. det er hvad Henrik forsøger at begrunde jeres lille bitte debat i.
stående eller liggende kasse, kan begge udsættes for slag og ryk under kørsel. Bump og lidt for skarpe sving eller hvad grunden nu kan blive.. optimalt er at lade forretning levere (og det giver Henrik jo også meget udtryk for med sine 1000+ erfaringer).. er man en nærig røv og ønsker at hente selv, så bærer man jo de risici som følger med sådan et valg.. og btw, Nyeste LG LCD skærme har også glasfronte! Gæt, hvordan de transporteres bedst Så en skrøne fortsætter i LCD regi. |
LiquidoDK
Junior bruger Oprettet: 14-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Sendt: 24-November-2009 kl. 21:13 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Hold da op, sikke en debat dette spørgsmål har startet.
Nå, jeg afhentede plasmaen og på kassen var der ganske rigtigt, en afmærkning om at det kan transporteres liggende med skærmen opad. Det er nu blevet tilsluttet og virker helt perfekt, sikke et billede. Jeg glæder mig til at fyrre noget blu-ray af for at se hvad det virkelig kan Jeg takker for hjælpen!
|
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Sendt: 24-November-2009 kl. 21:15 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
min 46" plasma lagede jeg ned under transport over 40 km.
Ingen problem, og det vil det heller ikke normalt være. Varen er lukket når du modtager den og ingen kan se hvor en evt. skade er opstået. Det er jo ikke fordi at du laver mærker i indpakningen eller andet der tyder på at du har håndteret den forkert. |
.....
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 24-November-2009 kl. 21:41 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Liquido.
Husk nu at lave nogle fornuftige billedindstillinger, inden du falder alt for meget på halen over billedet.
M.v.h.
|
LiquidoDK
Junior bruger Oprettet: 14-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Sendt: 24-November-2009 kl. 21:43 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja, selvfølgelig. Jeg er også igang med at finde nogle indstillinger rundt omkring på nettet, da jeg ikke kan finde min skive
Hvis du kender de "bedste" indstillinger til dette tv, må du meget gerne dele dem med mig
|
Totoronto
Super bruger Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Sendt: 25-November-2009 kl. 09:33 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Indstillinger af 42" G10 fra flatpanels.dk:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1237883026
Redigeret af Totoronto - 25-November-2009 kl. 09:40 |
LiquidoDK
Sendt: 25-November-2009 kl. 10:36 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja, dem har jeg prøvet, men jeg synes at billedet er blevet lidt for mat/tåget og en anelse sløret, så jeg tror ikke de passer til min skærm, desværre.
|
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
Sendt: 25-November-2009 kl. 10:48 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Prøv evt. at give dem en chance et par dage.
Havde selv samme oplevelse da jeg brugte Flatpanels indstillinger til en anden skærm da jeg var vant til et billede med lidt mere "knald på". Men efter at have vænnet mig lidt til det (og skiftet frem og tilbage) synes jeg at de anbefalede ligger tættere på et naturligt billede.
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 25-November-2009 kl. 10:51 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Skru lidt op for kontrast (IKKE meget) og en smule (4 - 5 trin) op for skarphed... M.v.h.
|
Wester
Guld medlem Oprettet: 22-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 542 |
Sendt: 25-November-2009 kl. 11:50 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg vil til enhver tid støtte Kampus. Lad butikken tage risikoen. Alt andet er en dårlig ide, og kan hurtigt blive en meget dyr løsning
|
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |