|
Matador i restaureret udg lørdag |
Besvar | Side <1 456 |
Forfatter | ||
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ved du om det var samme sats pr replik for alle?
Tænker at fx fanando møge har meget få replikker. Men hun er jo en temmelig vigtig person i serien? |
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det var ikke nogen fyrstelig løn de fik dengang. Der er lidt om det her. Når man så tager med at mange optagelser var henlagt til kl. 4-5 om morgenen, så skuespillerne kunne nå i teatret og øve/spille igen senere på dagen, så er det næppe blevet til mange timers søvn de dage hvor skuespillerne stod på sættets rollelister /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Rørende enig. Glæder mig til at se det et fuldere potentiale med højere bitrate på Blu-ray, hvor detaljegraden ikke er komprimmeret væk sammen med grains i forbindelse med low-bitrate encodes besvær med at formidle film grains
|
||
vclarke
Guld medlem Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er det jo så ikke, hvis der kan sælges millioner af eksemplarer på Blu-ray.
|
||
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej det er det ikke. Men nu ved vi jo så heller ikke om dette vil ske.
Matador boksen på DVD står jo i dag i de fleste hjem. Jeg har den dog ikke selv. (Låner den af min mor når jeg vil se den) Men jeg er 100% sikker på at min mor ikke har tænkt sig at købe den nye boks. Jeg kunne dog godt overveje det for at se det fulde udbytte af restureringen. I går hentet jeg den version der ligger på dr.dk Den er i 1280x720 H:264 med 3000kb/s. fylder ca 1gb for første afsnit. Det er godt nok alt andet end imponerende. Man kan hente film fra dr.dk ved at bruge Video Download Capture 6. Nej nej nej. Det er sikkert ikke lovligt. Men nu var det jo også kun for at se hvad kvalitet den lå i :-) Og JA jeg ved godt at selvfølgelig er det en komprimeret udgave de ligger på hjemmesiden og ikke den version der evt bliver sendt i tv eller udgivet senere på Bluray. |
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har endnu ikke set den nye version.
Når jeg læser tråden, virker det til at forventningerne er alt for høje til restaureringen. I sin tid blev den produceret til 4/3 tv i størrelsen 27" Når man så blæser original filmen op på en 65" skærm i 16/9, må man regne med grain. Faktisk synes jeg at mange nyere film skudt på bedre formater også har rigeligt med grain. Nyd nu bare serien....Den kan stadig trække store seertal. Også streaming af de første 7 afsnit ligger højt. |
||
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
"film grain" ... er det ikke det samme som vi kaldte for "sne" i gamle (analoge) dage ?
Bond
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej! Fænomenet ses også i biografen |
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1681 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ved ikke helt hvad jeg skal mene, men jeg kan kun se med via DR.dk og der er billedekvaliteten ikke så imponerende. Der er rigtig meget støj og mange tydelige komprimeringsartefakter. Sikkert fordi man ikke kan komprimere støj. På BD bliver det nok noget andet, - forhåbentlig. Ved dog ikke om jeg vil investere. Så vigtigt er det heller ikke for mig.
Redigeret af Mefisto - 09-Maj-2017 kl. 21:44 |
||
Besvar | Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |