|
Billige IPhone X på DBA? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det var lige præcist min hensigt at læsere skulle komme frem til det |
|||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|||
![]() |
|||
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
||
Det er fra dengang hvor det var mobilselskaberne selv der stod for finansiering. Det sker IKKE mere. Køber man en brugt telefon i udlandet, kan jeg kun grine af folks dumhed.
|
|||
![]() |
|||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
||
"Overdragelse af computeren til eje Det er en betingelse, at computeren og tilbehøret skal være stillet til rådighed af arbejdsgiveren. Overdrages det til eje, er arbejdstageren skattepligtig af udstyrets markedspris. Køber arbejdstageren udstyret til udstyrets markedspris på overdragelsestidspunktet, har salget derimod ingen skattemæssige konsekvenser for den ansatte. Beholder en medarbejder eksempelvis en computer fra en arbejdsgiver, fordi arbejdsgiveren anskaffer sig nyt udstyr, udløser det almindelig beskatning hos medarbejderen af personalegoderne til markedsværdien af godet på overdragelsestidspunktet." Husk at den regnskabsmæssige scrapværdi og markedsværdien ikke er det samme, så det kan være, at I skal til at ændre praksis, når I "forærer" udstyr til medarbejderne! Nå, men jeg er egentlig enig med dig i din pointe, at der primært er et problem, når det er nyt/nyere udstyr, men min påstand er ikke sludder, og det burde både virksomheder, medarbejdere og købere på DBA være opmærksom på - virksomheder skal ikke "forære" udstyr til medarbejdere som en "bonus" for, at medarbejderen kan sælge det på DBA.
Redigeret af miri - 03-August-2018 kl. 09:43 |
|||
miri
|
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
||
Nu er det jo ikke fordi udstyr foræres til medarbejdere som en bonus for at sælge på DBA - der er simpelthen tale om at medarbejdere kan have adgang til en ikke aflåst elektronik container med gammelt elektronikskrot der er smidt ud. Det har efter min bedste vurdering hverken en scrapværdi (aktivet er skrevet ud af regnskabet efter det er dekomissioneret) og ingen markedsværdi som jeg er bekendt med. Jeg vil tillade mig at tolke Skats pasus om dette som omhandlende aktiver der stadig er aktive i regnskabet med minimum en scrap værdi. men ellers tak for linket til skat :) "Hvad så hvis man smider det ud? Ja, så er der jo ikke tale om et salg og heller ikke noget at betale skat af"
Redigeret af spawn - 03-August-2018 kl. 16:51 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |