Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1562
|
Sendt: 28-November-2007 kl. 20:23 |
MortenBby skrev:
.... Hos min nævnte tandlæge udskriver de efter behandling faktura og spørger mig om jeg vil betale med det samme eller have et girokort; beløbet er det samme og der kommer ingen ekstraregning.
|
Det er jo så din tandlæges valg at se bort fra den omkostning han har ved at håndtere din betaling af to omgange.
MortenBby skrev:
I det firma jeg arbejder i sælger vi bl.a. håndbøger. Når vi opgiver prisen skriver vi ex. moms og ekspeditionsgebyr. Hvad det er kan folk hurtigt få oplyst - i modsætning til Yousee tager vi telefonen!
|
Det er jo dig selv der ikke har læst betingelserne og prislisten igennem inden du accepterede aftalen.
MortenBby skrev:
Begge dele er ærlig snak, man får oplyst et beløb man kan forholde sig til - man kan skifte tandlæge hvis de er for dyre eller lade være med at købe håndbogen.
|
Igen - læs hvad det er du skriver under på.
MortenBby skrev:
Hos Yousee ved de mange er afhængige af deres service hvis de vil se tv og det udnytter de som det fremgår til det yderste. De lusker det ind ad bagdøren og satser på folk ikke brokker sig da det høje gebyr jo kun skal betales én gang om året. Sandsynligvis ikke ulovligt men dårlig forretningsmoral. Hvis du synes de er et lødigt firma, så tag et kig på den massive kritik TDC-bredbånd fik for i lange tider at udnytte deres monopol på internetopkoblinger - minimal bitrate til skyhøje priser.
Ja, måske er 25,- i den lave ende af de ågerbeløb man efterhånden er vant til, men gang det beløb med Yousee-afhængige TV-seere, så er det ikke så lidt endda de tjener.
|
Skyder du ikke med lidt store kanoner her ? Nu ved jeg ikke om du bor i lejlighed eller på anden måde er underlagt et demokratisk valg af YouSee som leverandør, eller selv har valgt dem. Det er min erfaring at 25,- i gebyr ved brug af girokort er ganske normalt og bortset fra TDC pjat ved kontantbetaling, kan jeg ikke se noget problem.
MortenBby skrev:
Det er heller ikke så mange penge den enkelte i øjeblikket taber på statens famøse aftaler om nordsøolien, men spørg A.P.Møller hvorfor de griner hele vejen ned til banken.
|
Hvorfor rode APM ind i den her diskussion?
|
|
NOEL.dk
Bruger
Oprettet: 06-November-2005
Sted: Denmark
Point: 94
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 22:58 |
Jeg vil da lige knytte en kommentar til denne tråd.
Mit Selector/Yousee kort fungerede ikke længere for ca. 4 uger siden, jeg ringerderfor og spørge om de kan se om der er nogle problemer i det område jeg bor i. De kan så fortælle at kortet er lukket. Jeg spørger derfor hvorfor det er lukket, det var grundet manglende betaling. De havde sendt mig 2x regninger samt 2x rykkere og en "inkasso-varsel" (Til trods for at jeg kun har haft min Selector i ca 3 mdr ;-) Nå, men jeg har altså aldrig modtaget nogle af disse påstående regninger/rykkere og beder dem derfor sende mig en ny regning. De sletter fluks rykker-gebyret uden at jeg beder dem om det (Mon de godt kan se der er noget galt?)
Nå, jeg troede historien stoppede her, men jeg har nu, i ca 3 uger, forsøgt at få en regning tilsendt, har rykket dem 2 gange pr tlf (For at få åbnet for mit digitale signal) men de har endnu ikke magtet at sende mig en regning :( Uden regning = ingen betaling.
Nogle der har oplevet det samme? Jeg modtager sjovt nok masser af anden post, også fra YouSee (Har kabeltv hos dem også)
|
Med venlig hilsen,
Noel Christensen http://www.noelchristensen.dk | http://www.eReviews.dk
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 23:08 |
man tilmelder sig nede i butikken til pbs, så hvis man ikke har gjort dette, så opkræver de 25kr og er ganske lovligt..
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 23:19 |
Sigida skrev:
man tilmelder sig nede i butikken til pbs, så hvis man ikke har gjort dette, så opkræver de 25kr og er ganske lovligt.. |
Man skal lige huske at TDC har bevisbyrden for at der er indgået en aftale om at betale 25 kr, hvis det ikke sker via betalingsservice. Da jeg indgik mit Selector abonnement var der reelt ikke mulighed for at læse abonnementsvilkårene inden aftalen blev indgået. Men det kan selvfølgelig være at sælgerne i Fona pænt venter mens kunderne læser abonnementsbetingelserne i gennem...
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 10:16 |
Det er da ikke andres skyld hvis du skriver under på noget du ikke har læst? Sælgeren kan sikkert betjene andre mens du står og læser.
En af tingene du skriver under på er netop at du accepterer vilkårene.
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 20:50 |
ja du skriver under på dokumentet, ergo indgår du også en aftale om pbs er fravalgt.. alle får muligheden, og alle bliver spurgt om den skal gå over pbs.
|
|
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 25-Januar-2008 kl. 10:08 |
NOEL.dk skrev:
Jeg vil da lige knytte en kommentar til denne tråd.
Mit Selector/Yousee kort fungerede ikke længere for ca. 4 uger siden, jeg ringerderfor og spørge om de kan se om der er nogle problemer i det område jeg bor i. De kan så fortælle at kortet er lukket. Jeg spørger derfor hvorfor det er lukket, det var grundet manglende betaling. De havde sendt mig 2x regninger samt 2x rykkere og en "inkasso-varsel" (Til trods for at jeg kun har haft min Selector i ca 3 mdr ;-) Nå, men jeg har altså aldrig modtaget nogle af disse påstående regninger/rykkere og beder dem derfor sende mig en ny regning. De sletter fluks rykker-gebyret uden at jeg beder dem om det (Mon de godt kan se der er noget galt?)
Nå, jeg troede historien stoppede her, men jeg har nu, i ca 3 uger, forsøgt at få en regning tilsendt, har rykket dem 2 gange pr tlf (For at få åbnet for mit digitale signal) men de har endnu ikke magtet at sende mig en regning :( Uden regning = ingen betaling.
Nogle der har oplevet det samme? Jeg modtager sjovt nok masser af anden post, også fra YouSee (Har kabeltv hos dem også) |
Det lyder som om noget er gået i kage i deres regningssystem. Måske er løsningen en helt ny kundeaftale....
|
mvh Christian
|
|
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 25-Januar-2008 kl. 10:08 |
Sigida skrev:
ja du skriver under på dokumentet, ergo indgår du også en aftale om pbs er fravalgt.. alle får muligheden, og alle bliver spurgt om den skal gå over pbs. |
Nå, men så er du jo også blevet spurgt, hr Lund...
|
mvh Christian
|
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 25-Januar-2008 kl. 18:40 |
cnn3 skrev:
Sigida skrev:
ja du skriver under på dokumentet, ergo indgår du også en aftale om pbs er fravalgt.. alle får muligheden, og alle bliver spurgt om den skal gå over pbs. |
Nå, men så er du jo også blevet spurgt, hr Lund... |
Øh, det er da glædeligt hvis Fona giver kunderne lejlighed til at læse abonnementsbetingelserne. Det gjorde TDC butikken ikke, da jeg købte en Selector + abonnement. Jeg tror nu at der er forskel på teori og praksis i Fona... en Fona sælger prøvede engang at overbevise mig om at det var nødvendigt at tegne en forsikring for at få et TV afhentet ved reparation. Den historie kommer næppe fra Fonas juridiske afdeling...
Redigeret af JesperLund - 25-Januar-2008 kl. 18:43
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 25-Januar-2008 kl. 19:23 |
hehe nej sælgeren er ikke jurastuderende, men skærmen skal være minimum 32" før den bliver afhentet ;), uanset om der er forsikring på eller ej :P..
Redigeret af Sigida - 25-Januar-2008 kl. 19:24
|
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 25-Januar-2008 kl. 20:04 |
Sigida skrev:
hehe nej sælgeren er ikke jurastuderende, men skærmen skal være minimum 32" før den bliver afhentet ;), uanset om der er forsikring på eller ej :P.. |
Den holder næppe en tur gennem Forbrugerklagenævnet. Jeg vil vurdere grænsen til at være lavere (i mit eksempel var det et CRT TV). Men du har da ret i en ting: Fona sælgere ved mere om deres provisioner fra forsikringssalg end om købeloven.
|
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 25-Januar-2008 kl. 21:05 |
på crt tv går grænsen på 26" og 32" på fladskærme ;)... tjaa de får ikk særligt meget på en forsikring... måske en 50-100kr som skal betales skat af osv ;)..
|
|