|
Off topic afkoble varmeanlæg fra trævæg |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det vidste jeg ikke Og spændende om tidligere ejer vidste det. Generelt bærer huset ikke præg af at være plejet i de detaljer. Tak for hjælpen. Jeg går i krig med det i løbet påsken
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så kan det altid nemt gendannes ved behov.
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jørgen har en god ide der.
Jeg vil blot tilføje at en lynlåspose til skruerne og en kabelbinder til at sætte posen fast på beslaget, så ved du altid, hvor skruerne er.... Klaus
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4856 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan jeg fuldt tilslutte mig. Og måske få en smed til at kigge på alternativ aflastning over i bagvæggen.
|
||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|
tak for hjælpen. Det tog en stor del af støjen i soveværelset. Desværre kan jeg konstatere at varmvandtsbeholderen der hænger på.væggen ind til soveværelset også afgiver en del støj
Tror måske jeg bliver nødt til at hidkalde en vvs'er der kan vejlede lidt i muligheder. Hver gang den slår til larmer det i soveværelser. Og den slår til jævnligt. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I sidste ende var det nok lettere at flytte soveværelse ;-)
Klaus
|
||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|
njah ikke helt. Det er her walkin og "master bathroom" er. I den anden ende af huset er ungernes værelser. Så desværre ikke helt så nemt.
|
||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|
nå, lige for at følge op på det, igen.
Jeg havde lidt problemer med varme på det ene badeværelse, og prøvede at bytte lidt rundt på telestaterne. Imens jeg gjorde det, opdagede jeg, at varmvandtsbeholderen dryppede. Lurede lidt på det, og målte på anoden... den er væk. Ringede efter en vvs’er da jeg ikke kunne få varme i gulvet og pga dryppene. Han konstaterede tørt at varmvandtsbeholder er ved at være tæret op, regulator til indløbstemeperatur er død, og det det nok er den jeg kan høre kæmpe, når jeg synes det larmer, og nå ja så virker styringen til badeværelset ikke længere. Charmen ved at købe brugt hus, man ved ikke hvor godt folk har passet det, når man kradser lidt dybere end overfladen :)
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man kan finde mange sjove ting i et brugt hus.
Bor i et hus, en tømrer købte som dødsbo, renoverede og solgte igen. Der er lidt “alternative løsninger” rundt omkring. Eksempelvis sidder der indmuringsdåser i gibsvægge, hvor man normal ville bruge forfradåser. Et sted var der monteret en stikkontakt uden jord, men jordledningerne var ført frem til kontakten og stukket i bagpladen, hvor der normalt ville være en klemme. Det betød så at der ingen forbindelse var mellem de to jordledere. Nå ja, sådan kan man blive ved. Klaus (der også har været turen forbi en varmtvandsbeholder der var utæt)
|
||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|
huset her er fra 06, men det bærer præg af man har købt et bygget et hus og tænkt at nyt hus ikke skulle passes, desværre.
Flyttede ind i december, og har indtil videre skiftet ventilationsanlæg repareret en del træværk og vandhaner og nu så dette. Men nå, så må vi satse på det holder hvis vi plejer det
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |