recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb i tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøb i tyskland

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2005 kl. 16:04

Jeg kender flere som har købt hos - Pixmania - dog ikke DVD HD recorder, men derimod en Pioneer Reciever, samt en Pioneer DVD afspiller. Begge dele blev leveret hurtigt og smertefrit. Og på Recieveren sparede han vidst et meget stort beløb fremfor hvis han skulle have købt den herhjemme.

Selv er jeg dog stadig en smule bange for de følger det kan have, at købe halv dyre ting på nettet. Herhjemme kan man stadig trække en rimelig pris i land, hvor man så samtidig får alt på dansk samtidig med, at der kan være en forretning bag handlen, eventuelt tæt på ens egen bopæl, hvis man er lidt heldig

Typisk er det for mig også et stort plus, hvis man kan få lov til at prøve maskinen inden køb. Jeg kender også flere som har købt dyre ting uden at prøve/kende meget til varen, hvorefter de har måtte sande, at det ikke har været noget for dem. Derefter har man måske så bøvlet med at få solgt det igen til en god brugtpris

Men jo da, der findes en del steder på edbpriser.dk, hvor jeg godt tør og handle. Jeg tror midtdata, shg, pixmania (som jeg kender til), er udemærket forhandlere, hvis man ved hvad man vil ha', og har  tålmodighed hvis uheldet er ude og enheden skal til rep. For nogen gange er det en kamp, at få Internet firmaer til at erkende ens ret som forbruger.

Mvh. Moef

Til top
pollux Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Marts-2004
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2005 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Jeg kender flere som har købt hos - Pixmania - dog ikke DVD HD recorder, men derimod en Pioneer Reciever, samt en Pioneer DVD afspiller. Begge dele blev leveret hurtigt og smertefrit. Og på Recieveren sparede han vidst et meget stort beløb fremfor hvis han skulle have købt den herhjemme.

Selv er jeg dog stadig en smule bange for de følger det kan have, at købe halv dyre ting på nettet. Herhjemme kan man stadig trække en rimelig pris i land, hvor man så samtidig får alt på dansk samtidig med, at der kan være en forretning bag handlen, eventuelt tæt på ens egen bopæl, hvis man er lidt heldig

Typisk er det for mig også et stort plus, hvis man kan få lov til at prøve maskinen inden køb. Jeg kender også flere som har købt dyre ting uden at prøve/kende meget til varen, hvorefter de har måtte sande, at det ikke har været noget for dem. Derefter har man måske så bøvlet med at få solgt det igen til en god brugtpris

Men jo da, der findes en del steder på edbpriser.dk, hvor jeg godt tør og handle. Jeg tror midtdata, shg, pixmania (som jeg kender til), er udemærket forhandlere, hvis man ved hvad man vil ha', og har  tålmodighed hvis uheldet er ude og enheden skal til rep. For nogen gange er det en kamp, at få Internet firmaer til at erkende ens ret som forbruger.

Mvh. Moef

ja - jeg vil da også helst købe min elektronik hos den lokale dealer - f.eks. panasonic i borgergade i kbh -(hvor jeg har set mig varm på en tx-32lx50) men han skal nu en gang ha' 19.000 kr. for  sådan en fætter - på nettet (i tyskland) kan jeg få samme vare for ca. 12.000 kr. - så der er råd til evt. at sende den til reparation -
og er det ikke en af fordelene for os forbrugere ved varenes og tjensteydelsernes fri bevægelighed i EU?
problemet er at finde en  forhandler  man kan stole på 

pollux
Til top
alfaview Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Marts-2005
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2005 kl. 21:45

Jeg kan varmt anbefale at gå uden om Pixmania. Det er 6 uger siden jeg har bestilt en harddisk og har fortsat ikke fået den.
Når jeg skriver til dem, siger de at jeg har fået den.  Lidt bittert når man venter 2-3 døgn på at få et svar. To gange har jeg haft ringet til dem, hvor de har fortalt at den ville komme på lager i næste. Herefter ville den blive sendt. 
Har fortsat ikke set nogen harddisk. Nu har jeg bedt om at få mine penge igen. Det håber jeg så at jeg får.
Herefter prøver jeg i en forretning. 
Men det er ellers fristende at forsøge nethandel. Især Tyskland. Men hvad med moms. Hvis man køber et fjernsyn til 1400 euro og får det sendt hjem. Får man så lige en ekstraregning på 25%

Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2005 kl. 05:13

Hey

Som jeg har forstået det så betaler man det lands moms som man køber varen i (inden for EU) og ikke modtager landets moms.

Har selv overvejet at købe LCD udenlands, men er lidt for chicken til at gøre det. Indtil nu ihvertfald. Var ikke klar over at man kunne spare 9000 gode danske kroner. Når det er så mange penge vi taler om så er jeg for fattig til ikke at købe i Tyskland :)

Desuden skulle de 2 års reklamationsret (eller hvad det nu hedder) gælde for hele EU. Men om Tyskland også har en forbruger indstands som vi har her i dk (forbrugerrådet) er nok tvivlsomt. Det er jo mere bøvlet at sende varen retur for at få den lavet end det er at hoppe ned til sin lokale hardware pusher og bytte skittet.

Men 9000 kr. hmmm

Forresten nogen der kan anbefale et godt LCD (32") som også har et godt billed med analogt signal??

Til top
Circon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2005
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2005 kl. 08:53

Hej

Jeg har bestillt en panasonic plasmaskærm.Sparer 9000 dkr.Bestillt hos Technikdirekt.de

Den kommer med dhl.Jeg ringede først til Panasonic i DK og de siger at

de giver et år garanti i DK.Jeg mener ikke at man skal sende det retur hvis det går i stykker.Bara man har regningen.

Hilsen

Circon

Til top
Waxe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2005 kl. 09:53

Hej Wuffer

"Som jeg har forstået det så betaler man det lands moms som man køber varen i (inden for EU) og ikke modtager landets moms."

Det er blevet sådan, at hvis et internetfirma sælger for over DKK 280.000 til et land om året, så skal det afregne modtagerlandets moms.

Det er derfor bl.a. Amazon nu også er begyndt at pålægge dansk moms på deres regninger.  

Til top
Waxe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2005 kl. 11:24

Hej Alfaview

Hvis der er tysk moms (mehrwertsteuer) inkluderet i prisen, hvilket skal fremgå, så kommer der ikke dansk moms oveni. 

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu