Det er jo allerede nævnt, men vil lige slå det fast: Det er meget vigtigt at du har dokumentation på din korrespondance med firmaet, og det er vigtigt at du tydeligt gør opmærksom på at du ønsker at ophæve købet.
Ikke at jeg har hørt om det ske i praksis, men i teorien så skal du have en stærk sag når du starter for at den ikke bliver modbevist - Og sørg for guds skyld for ikke at modsige dig selv i løbet af sagen..
Ligeså vel som du er i fare for at blive snydt af firmaerne, er firmaerne også i fare for at blive snydt af kunderne der modtager varen, hvorefter de påstår at de aldrig har modtaget den og derfor kræver deres penge tilbage. Dette sker faktisk oftere end man lige skulle tro.
Derfor skal du have nogle gode "beviser" for at du har snakket med firmaet og at begge parter på en eller anden måde har bekræftet at varen ikke er afsendt, hvorefter du klart gør opmærksom på at du ønsker dine penge tilbage. Hvis firmaet efter dette så ikke tilbagefører dine penge, så er det at PBS kommer ind i billedet og trækker pengene tilbage, hvis din sag er god nok.
Så derfor, hav dine beviser klar, og så tag kontakt til din bank.
Redigeret af jonaskp - 15-August-2008 kl. 15:18