Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Rechain
Bruger
Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 16:52 |
Nu er det ik det diskussionen her handler om. Jeg gider ik tænke på dem ligenu, for de har det fint med det analoge signal på deres gamle tv rundt omkring i huset. De ved at det lukker ned inden 2010, men nu er det mit BoxerTV det handler om. Det ska virke før jeg gider at koncentrere mig om mine forældres TV problemer /Rechain
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 16:55 |
Det bedste er nok, at få det lavet om nu, så står man ikke med noget der ikke kan bruges når der skiftes. Der vil højst sansynligt blive tryk på montørerne, når det "opdages" at nu skal det laves om hvis man fortsat vil se TV. Så sparer man også at få en montør ud 2 gange.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Rechain
Bruger
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 17:22 |
Grunden til jeg ik har tænkt på det sådan, er at jeg troede ik man decideret ska lave det hele om, når jeg allerede modtager digitale kanaler. Så gik ud fra de bare sku have en ekstern boks og et kort (som jeg ville bestille til dem, når jeg havde fået mit Boxer til at virke) - når de ik ku se analog mere til den tid...
/Rechain
Redigeret af Rechain - 02-Maj-2009 kl. 17:22
|
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 02-Maj-2009 kl. 18:09 |
Det er jo en god ide, at få det bragt op til standard, så det er helt kart til at modtage Digitalt, der vil givetvis være antenner der kan undværes, og man stadig er i stand til at modtage fra Sverige samt de nuværende og kommende Digitale signaler. Det Analoge signal, så længe det varer kommer også fra Hove ligesom MUX1.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Rechain
Bruger
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 11:44 |
Planen (som den har været i noget tid) er:
1 November (intet analog signal mere) >Mine forældre og jeg har Fibernet + TV (1 ekstern boks til hver) >Jeg har BoxerTV direkte i min fladskærm og ser nogen kanaler over antennen, udover den ekterne boks til Fibernet "TV" som jeg har stående ved siden af.
Vi har ligenu en Parabol, som vi har haft i lang tid. Den ska så ned når vi får TV over Fibernet. Det er vores planer...jeg ska bare have mit Boxer til at virke først. Men hvis det så kræver at der bliver ændret i opsætningen "som nok gør at filtre blokerer for mit Boxer" så ska vi tidligere igang med at få Fibernet + TV, som jo stadig koster en del at få installeret (derfor vi ik har fået det gjort endnu) da mine forældre ik har haft råd. Og med mine udgifter, har jeg heller ik lige kunne lægge penge til det.
/Rechain
Redigeret af Rechain - 03-Maj-2009 kl. 11:46
|
|
Hancock
Guld medlem
Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 13:13 |
Der sidder en eller flere små bokse som dine antenner er tilsluttet.
Hvis du åbner låget og tager et tydeligt billede af dem, så vil det sikkert være muligt at hjælpe dig uden at du skal tilkalde en ekspert.
Der sidder som regel en label der fortæller om hvilke egenskaber boksen har.
Post billederne her i tråden, så vælter det sikkert ind med gode råd. Noget kunne tyde på at I har et ældre filter, eller en kanalskåret forstærker monteret. De vil med stor sikkerhed ikke tillade kanal 35 som Boxer sender på.
|
/Hancock Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
|
|
Rechain
Bruger
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 13:26 |
Det tror jeg ik jeg har mulighed for eller tilladelse til af min far til at gøre. Måske prøver jeg alligevel, men det er ik sikkert...
Det er noget vi har haft siddende i over 10+ år vel...de 3 antenner sidder samlet i en boks, som derefter fører ind til huset. Så det er højst sansynligt det der er galt.
/Rechain
|
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 13:34 |
Der er flere der prøver på at hjælpe med at løse problemet, men der ser ikke ud til at være den store vilje fra dig, så at problemet kan løses.
|
|
|
Rechain
Bruger
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 13:36 |
Det er ik mig, det er min far der er stædig...jeg gør sku hva jeg ka...derfor skriver jeg måske... Jeg har snakket med Boxer's Kundeservice 3-4 gange siden jeg modtog programkort og CA modul. Måske lyder det lidt i mine indlæg at jeg ik har så meget vilje til at få det ordnet. Men det passer ik...min far har ik forstand på meget, men han vil altid have ret, hvis jeg prøver at sige hva han ska gøre for at få det til at virke hos mig. Jeg har heller ik meget forstand på det, men jeg vil ik altid have ret...jeg ska bare have skidtet til at funke Når man har en far som altid vil have ret når han snakker, så er det ik nemt. /Rechain
Redigeret af Rechain - 03-Maj-2009 kl. 13:39
|
|
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 13:41 |
Hvis du er bundet så meget af andre, så er der tvivlsomt noget vi kan gøre for en løsning, det kræver på den eller anden måde et fysisk indgreb i installationerne.
|
|
|
Rechain
Bruger
|
Sendt: 03-Maj-2009 kl. 13:54 |
Har ligenu forklaret ham det, inden han tog på arbejde. Ok, han var lidt mere medgørlig idag end han plejer at være (underligt?!?) efter jeg havde forklaret, foreslår han at vi bare laver det hele om, så vi kun modtager digitalt (som I skrev?) og jeg bestiller et extra Boxer program kort og ekstern boks, så de også ka se kanalerne over der. Men vi ska jo stadig bruge Parabolen, indtil vi får skaffet Fibernet + TV engang. Men parabolen burde vel kunne sende sit eget signal ind og ik havde noget med antenne + Boxer at gøre? Det aner jeg ik en skid om men hvis vi gør det, hvis det ik er for dyrt, så bliver det rent digital tv signal og så burde det da virke, det skidt. /Rechain
Redigeret af Rechain - 03-Maj-2009 kl. 13:56
|
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 04-Maj-2009 kl. 12:18 |
Kanal 35 lå jo i de gode gamle dage, i et beskyttet bånd eller område. Her sendte de fleste Video ud på UHF (kanalerne 35 til 38), og Dekoderne til betalbare programmerne.
Måske herfra filtret?
For resten burde man også kunne trække på den viden som andre "Boxer modtagere har", ligesom de som ikke er på Kablerne eller Parabolerne. Hvad er det mon jeg mener? _____ antenner er der vel fortsat brug for, når man modtager via Masterne ____
Til dels kan jeg vel nok følge det der med modtage noget, men igen når der er filtre indvolverede som Radiomanden er inde på, for kompliceret for undertegnede.
Redigeret af moho - 04-Maj-2009 kl. 12:23
|
|