Kære Kim Jespersen
Jeg kan ikke helt følge det der.
Fra da man startede det digitale har man jo altid omsat dette til noget analogt som vi vel alle kunne modtage.
Jeg tror Du leder efter ordene at TDC har fordelt TV signaler digitalt
MEN Med hele 80Mega Bit per enkelt tv kanal. eller hvad der svarer til vel omkring 27 til 30MHz, i gammeldags båndbredde udtryk. Mange gange har jeg indtryk af, jeg skal lede for længe efter den viden jeg lige står og skal bruge. Altså TDC og andre kunne anvende et maksimalt godt PAL signal og fordele dette digitalt med rigelig plads til kvaliteten.
Og det er i det lys nogen nok mente der blev behov foir Fibrene, på en sjov måde. Hvis hver enkelt tilsluttet skulle have 50 digitale Tv kanaler ude i kassen, "Skellet" eller i egen kælder. Da giver det mening, men da Fiber leverandørerne kun vil levere hvad som svarer til en enkelt HD plus Internet plus Telefoni . . . ting får nogle konsekvenser. Glem alt og alting om Fibrene. Fibrene ville svare til hvis man alene havde haft TDC og deres HybridNet, som lovgiverne heldigvis nåede standse, om jeg så må sige, i tide. Jeg går bestemt ud fra man ej heller vil tvinge os til fibre. Dette er om noget så Hvide Elefanter !
Lige hvor det står henne TDC og andre virkeligt har brugt 80 MegaBit blot for een Tv kanal ___ Ja se det er et af de virkeligt gode spørgsmål. Igen gor atter gentage mig selv, man kan sagtens digitaliser og spare. Man kan bare kun gøre dette een gang. De som siger man kan blive ved med komprimere Tv signalerne , mange sjove ord som jeg ikke bør anvende, hverken her eller andre steder.
Om jeg da aldrig kan skrive noget Positivt? Ikke når det kommer til TDC YouSee's grådighed og El selskabernes tåbelighed med hensyn til Fibre.
Redigeret af moho - 04-Juni-2009 kl. 15:13