recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan får jeg billede i digital kvalite
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan får jeg billede i digital kvalite

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
K-Pax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af K-Pax K-Pax skrev:

Ok - så har jeg to spørgsmål mere.

1. Hvis jeg vil have et nyt Samsung TV - hvad skal der så være i TV'et så jeg kan se digitalt TV ( Specs jeg skal se efter så jeg undgår boks ).

Hvad er grunden til, at du ville vælge at købe et Samsung igen? Og lad nu være med at sige, at det er fordi I har været "godt tilfreds"!

Grunden til at jeg er forundret er, at når man nu alligevel kan/vil skifte, er det da med at undersøge markedet, og få bedst mulig billed, lyd, tilslutninger m.v.

M.v.h.

Vores TV lige nu er Samsung ( Jep - vi har været megaglade for det ) - og er monteret med beslag der passer til Samsung. Ligeledes er kablerne trukket i væggen og beklageligvis svære at ændre særligt meget på. Men det skal ikke nødvendigvis være Samsung... Jeg er også interesseret i Philips skærme med AmbiLight, eller hvad pokker det hedder...

Pga kablerne i væggen, ville jeg foretrække IKKE at skulle have en YouSee boks - da jeg ikke har plads til flere kabler i væggen  Dermed ville HDMI kablet blive synligt som det eneste og ødelægge opsætninge rent visuelt.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 15:40
De fleste beslag er universal, så det passer til alle typer...

Der er sket rigtigt meget med tv indenfor de seneste 4 år, så måske skulle du kigge markedet igennem for at finde det som passer bedst til dig behov.

Hvis du er vant til det lidt kunstige billede som LCD giver fra dit Samsung, så kan du roligt købe Philips, Sony Samsung osv. igen

Redigeret af Cyberguyen - 28-September-2009 kl. 15:43
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 15:57
Vær opmærksom på, at Samsung (mener jeg det er) i deres alvidende visdom har besluttet, at man ikke længere skal kunne arrangere kanalerne i den rækkefølge man vil have dem på deres digitale tunere.

Dette gælder så vidt jeg ved alle 2009-modeller med digital tuner (hvis det er Samsung, men det mener jeg det er).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2009 kl. 18:48

Der skal jo også huskes på, at ønsker du at optage Digitalt, så skal der bruges en Samsung 3126 eller anden kompatibel modtager, der se da ikke så godt at nøjes med at optage det Analoge signal. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
K-Pax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-September-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2009 kl. 18:46

Kan man virkelig ikke selv sortere i kanalerne på nye Samsung TV? Det lyder da helt godnat?

Hvad angår beslaget, så er det et orginalt Samsung beslag - men det ville da være dejligt hvis det passede på andre TV også

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu