Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
|
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 13:34 |
Det der er rent sindssygt.
Een ting er at man fra dansk side, i Fjernsynets barndom, fik Tyskland til neddrosle sin sende effekt mod Dänemark, for ikke alt for mange danskere skulle kunne nyde de Tyske udsendelser.
De svensk norske udsendelser var dengang ligeså kedelige som Danske, derfor betød effekt ikke så meget. Og hvis man fra dansk side havde kunne spærre for parabol signalerne ved de danske grænser, da havde man gjordt dette! .
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
moho
Guld medlem
|
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 13:45 |
Og når bl.a. Århus Antenneforening og Stofa på samme måde som YouSee giver de digitale signaler frit!
Nu jagter jeg en Pengestrøm og andre ting; når jeg er dårlig til sælge ideer til andre, hvorfor skal andre så være gode til sælge ideer, ideer som idag begynder virkeligt at koste!
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 14:05 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
B-CLG
Guld medlem
Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
|
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 14:50 |
JesperLund skrev:
Du får SVT1 og SVT2 væsentligt billigere end svenskerne. Selvfølgelig vil det være endnu billigere hvis du opsætter din egen antenne, men ophavsretsloven er nu en gang som ophavsretsloven er (det er principielt en dansk lov som dikterer hvad betalingen for en nabolandskanal skal være; uden denne bestemmelse i ophavsretsloven ville fællesantenneanlæget være tvunget til at forhandle med de udenlandske TV kanaler enkeltvis).
|
Ja, det vil så være en eller anden sum pr måned pr lejlighed. Denne sum er egentlig ikke så slem (link virker i øvrigt ikke), men så skal det også administreres, og i sidste ende revideres m.m. Jeg havde håbet, at jeg blot kunne koble resten af min ejendom på min eksisterende antenne, og så ikke røre en finger de næste 10 år ![](smileys/smiley1.gif) Mig bekendt er jeg ikke tvunget til at betale som enkeltperson med egen antenne, ligesom vi nu må have paraboler. Det tilskriver jeg faktisk primært Menneskerettighedserklæringens artikel 10 og ikke danske lovgivere. Men surt for mine søde naboer... /B
|
moho
Guld medlem
|
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 15:21 |
Kære Kvist
Ifølge trådens start, frigivelsen af de digitale SSD signaler, da kunne en sådan fordeling jo udover fordele Boxer, samme kunne fordele disse digitale signaler. Nu da man ikke skal dekode disse signaler. Og så kun een i en opgang abonnerede direkte hos YouSee, Stofa eller lignende.
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 15:25 |
B-CLG skrev:
Mig bekendt er jeg ikke tvunget til at betale som enkeltperson med egen antenne, ligesom vi nu må have paraboler. Det tilskriver jeg faktisk primært Menneskerettighedserklæringens artikel 10 og ikke danske lovgivere. |
Forskellen ligger i ophavsretsloven. Du med din egen antenne tilgængeliggører ikke nogle værker for andre ("værk"=TV kanal her). Det gør et fællesantenneanlæg derimod. Efter ophavsretsloven kræver tilgængeliggørelse tilladelse som hovedregel (eller i visse tilfælde betaling til en aftalelicensmodel som Copydan).
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
B-CLG
Guld medlem
|
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 15:48 |
JesperLund skrev:
Forskellen ligger i ophavsretsloven. Du med din egen antenne tilgængeliggører ikke nogle værker for andre ("værk"=TV kanal her). Det gør et fællesantenneanlæg derimod. Efter ophavsretsloven kræver tilgængeliggørelse tilladelse som hovedregel (eller i visse tilfælde betaling til en aftalelicensmodel som Copydan).
|
Tak for dit svar - og udholdenhed ![](smileys/smiley2.gif) Der er jo godt nok en del problemstillinger, og ikke for at tærske langhalm, eller fordi det er aktuelt, men hvis man kun modtog kodede kanaler fra Sverige, som hver enkelt beboer så selv måtte dekode (jeg ved at Boxer Sverige ikke sælger til DK) Ville man derved "tilgængeliggører" eller er det de enkelte med dekoder som selv "tilgængeliggør", og vel betaler CopyDan gennem dekoderkort? /B
|
Kvist
Ny bruger
Oprettet: 16-August-2009
Point: 4
|
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 16:34 |
Der er nu kommet svar.
Du kan sagtens gøre som du beskriver; det vil kræve en
kanalforstærker som skal sættes op ved antennen og som sender Boxers tre frekvenser
ud på jeres net. Imidlertid tror jeg ikke det vil fungere sammen med YouSee så
det er formentlig et enten/eller valg og så forudser jeg desværre at det kan
være besværligt at få fjernet YouSee da det normalt er nemmere at få noget
tilført end at få noget fjernet. En installatør vil kunne fortælle nøjagtigt om
det kan lade sig gøre så jeg må anbefale dig at kontakte en installatør for at
få nøjagtig besked om både den tekniske mulighed og den endelige pris. Prisen
afhænger af hvor mange i er tilsluttet og anlæggets generelle stand og ligger
mellem 10.000 til 45.000 for kanalforstærkeren.
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 17:48 |
Kan de fleste i ejerforeningen ikke tage boxer med en stueantenne - så er problemet vel bare at komme ud af YouSee
kontrakten også er det løst?
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 18:04 |
Mike S. skrev:
Kan de fleste i ejerforeningen ikke tage boxer med en stueantenne - så er problemet vel bare at komme ud af YouSee
kontrakten også er det løst? |
Stueantenne i København giver en usikker dækning mange steder.
|
|
B-CLG
Guld medlem
|
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 18:36 |
Mike S. skrev:
kontrakten også er det løst? |
Jo, sikkert. Det kan jeg også selv, med sådan en simpel teleskopfætter på ca 30 cm. Den giver dog ikke samme stabilitet, er ikke pæn, og kan ikke tage Sverige. Endelig har jeg også en FM antenne, som giver et suverænt godt signal. Så det andet var et bedre alternativ rent teknisk. /B
|
Anden4220
Super bruger
Oprettet: 24-November-2006
Point: 290
|
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 20:28 |
|
Panasonic TH37PX80 Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3
|