recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor er der ingen konkurrence på fiber?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor er der ingen konkurrence på fiber?

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 49 minutter siden kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Quest Quest skrev:

Jeg kender efterhånden nogle stykker som er skiftet til 5G.
Jo flere der gør det, jo mere skubber det til konkurrencen også på fiber.
Jeg har svært ved at få øje på den konkurrence.

Min oplevelse er, at jeg godt kan få 5G til en lav pris, men kun hvis jeg samtidigt siger ja til et ret lavt forbrug. Men hvis jeg vil have en 5G forbindelse med fri data, så koster de omkring 300 spir om måneden ligesom fiberforbindelserne gør - hvis man ser bort fra de superlave intro priser de første par måneder.

Det undrer mig faktisk at der ikke er nogen forskel. En fiber med gigabit hastighed ligger på ca. 300 om måneden uanset leverandør og en 5G med fri data ligger på ca. 300 om måneden uanset leverandør - på trods af at det er vidt forskellige teknologier. Og igen snakker jeg ikke om de der fantastiske tilbudspriser de første 2-3 måneder, jeg kigger på hvad tingene koster på den lange bane.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 14 minutter siden kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Er det dem her der betaler gildet, og er det kun i de 6 byer?

De snakkede om, at alle deres boliger i landet skal have. Jeg ved at de er igang med 2630 Taastrup nu, hvor der er en del områder, men en del boliger.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 12 minutter siden kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Der er stor forskel i at drifte og vedligeholde én fiber pr. husstand og så måske kun én fiber til en boligblok.

I Flemmings tilfælde er der næppe tale om, at de får indlagt fiber og derudover får en forbindelse til 59,- om måneden. Udgifterne betales bare på anden vis.

Derudover kan det også tænkes, at de er flere om at dele én 1000/1000 linje.

Det er faktisk DAB som betaler for at lægge det ind. Vi fik lavet nye Coaxrør for små 10 år siden, og kan bruge en del af adgangsvejen, så det er ikke slemt. Og så har de lavet en aftale om en hel del af deres boligområder. 

Edit: Vi skulle gerne få 1000/1000 hver.

DAB betaler næppe for noget uden, at den udgift hentes hjem på anden vis.

Det skal jeg ikke kunne sige. Men vi er lovet, at ikke få nogen udgifter.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 11 minutter siden kl. 19:20

<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb254, 254, 254;">I løbet af 2025 får vi lagt fiber ind, og der bliver leveret 1000/1000 Mbps forbindelse til 59kr. om måneden som max pris.</span>

Det var ikke meget. Du mener nok Mbit. Det er da noget svineri der er forskel på landsdel/ pris.

Selvfølgelig Mbit.Embarrassed 

Mbps, som du skriver, er ganske korrekt. Megabit per sekund.
Potato <> potato. Man bruger mest Mbit hos selskaberne.

Men det er sindsygt hurtigt at der strømmer 1000.000.000.000 bits igennem i sek. Shocked

Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 51 minutter siden kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Men hvis jeg vil have en 5G forbindelse med fri data, så koster de omkring 300 spir om måneden ligesom fiberforbindelserne gør

Hej.

I det regnestykke bør du så ikke trække prisen for dit mobil abonnement fra?
Så 5G Inl. mobil abonnement er 300 spir.
Fiber excl. mobil abonnement er 300 spir plus, hvad du i dag giver i mobil abonnement.

Hilsen Carsten. 

Redigeret af csell - 1 time 50 minutter siden kl. 19:41
Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Online
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 51 minutter siden kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Quest Quest skrev:

Jeg kender efterhånden nogle stykker som er skiftet til 5G.
Jo flere der gør det, jo mere skubber det til konkurrencen også på fiber.
Jeg har svært ved at få øje på den konkurrence.

Min oplevelse er, at jeg godt kan få 5G til en lav pris, men kun hvis jeg samtidigt siger ja til et ret lavt forbrug. Men hvis jeg vil have en 5G forbindelse med fri data, så koster de omkring 300 spir om måneden ligesom fiberforbindelserne gør - hvis man ser bort fra de superlave intro priser de første par måneder.

Det undrer mig faktisk at der ikke er nogen forskel. En fiber med gigabit hastighed ligger på ca. 300 om måneden uanset leverandør og en 5G med fri data ligger på ca. 300 om måneden uanset leverandør - på trods af at det er vidt forskellige teknologier. Og igen snakker jeg ikke om de der fantastiske tilbudspriser de første 2-3 måneder, jeg kigger på hvad tingene koster på den lange bane.

Nu giver jeg 139 kr. / måneden i 12 mdr. og herefter 149 kr./md. for 5G fri data 
(fair-use 2TB) (uden router) via 3 mobil.

Hos eesy kan man få et ekstra datadelingskort for 50 kr./md. - mobilabonnementet koster 150 kr. / md. med fri data og fair-use 2 TB.

Det er under det halve af prisen på Waoo-fiber som jeg havde før - men okay knap så hurtigt.
Walk slowly; drink lots of water
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu