recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bitraten på Boxer mux4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBitraten på Boxer mux4

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Emne: Bitraten på Boxer mux4
    Sendt: 07-November-2009 kl. 18:27
Jeg har gentaget analysen fra dette indlæg på Boxer mux4. Jeg har ikke Boxer abonnement, men bitraten kan godt måles alligevel.

Mux4 har en kapacitet på 22.39 Mbps (lidt mere end mux1 og mux2 på grund af nogle lidt mere aggressive sendeparametre).

Jeg har "optaget" en time i dag mellem 15:50 og 16:50 på mux4. Hvad der blev sendt på kanalerne aner jeg ikke, da de jo er krypteret (jeg har kun Kanal 4 i YouSee grundpakken).

Her er video ABR for denne time (Mbps). TSReader Lite kan kun rapportere ABR, men tallene stabiliserede sig ret hurtigt på disse niveauer.

TV2 Charlie                 2.65
TV2 Zulu                     2.28
TV2 News                   1.27
TV2 Film                     1.28
TV2 Sport                    2.36
Kanal 4                        1.52
Kanal 5                        1.76
6'eren                          1.84
Discovery                     1.25
MTV                             1.74

Video streams i alt 17.95 Mbps
Der er 10 HE-AAC audio streams med 105 Kbps ABR hver, dvs. 1.05 Mbps
Der er desuden 9 teletext streams med i alt ca 2 Mbps bitrate (MTV har ikke teletext)
Null packets 700 Kbps + det løse (EPG m.v.), og så har vi brændt 22.39 Mbps af.

Det kan selvfølgelig ikke være anderledes når der skal presses 10 kanaler ind i et 22.39 Mbps mux. Hvis jeg var Boxer kunde (when hell freezes overLOL), ville jeg dog foretrække at undvære tekst TV og få lidt mere bitrate på billedsiden.

Gad vide hvordan det ser ud i virkeligheden??

Redigeret af JesperLund - 07-November-2009 kl. 18:34
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 19:01
Ja , det må være det man kalder " kvantitet fremfor kvalitet "...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 19:07
Det undrer mig at TV2FILM er så lav. Så en film igår som sagtens kunne måle sig med det bedste fra DR1 i billedkvalitetSmile
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det undrer mig at TV2FILM er så lav. Så en film igår som sagtens kunne måle sig med det bedste fra DR1 i billedkvalitetSmile

Film er noe av det innholdet som er minst krevende å MPEG komprimmere. Dvs. film krever ikke like mye bitrate som f.eks. sport eller innhold som er "skutt" med TV kameraer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Analyse af bitraten på 45 minutters TV2 Film mellem 23:15 og 24:00

Min    341 Kbps
Max  3985 Kbps
Gns  1271 Kbps

Jeg kan ikke tro at det ser særligt godt ud. Godt nok er H264 mere effektivt end MPEG2, men der er altså grænser for hvor meget man kan presse citronen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 12:19
Set i forhold til at den gennemsnitlige bitrate kun er på 1271 Kbps, så ser TV2 film faktisk ikke så slem ud. Jeg skal virkelig anstrenge mig for at se pixelering eller grimme ensfarvede overflader. Jeg sidder lige og ser filmen Nell på TV2 Film og det ser faktisk okay ud. Jeg kan godt se at billederne er en anelse bløde på min 50", men det står overraskende godt. Det er godt nok ikke en actionfilm, men selv i komplekse scener med kunstrig røg og store ensfarvede overflader er de svært at se pixelering.
Jeg tror kvaliteten hos Boxer kommer meget an på hvordan de får kildematerialet ind.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Jeg tror kvaliteten hos Boxer kommer meget an på hvordan de får kildematerialet ind.

Godt spørgsmål. Er der nogen som ved noget om dette? Re-encoder Boxer ud fra det MPEG-2 satellit feed som alle andre kan modtage (med eget Viasat/CD abonnement eller via YouSee's transparente remux fra DVB-S til DVB-C) eller får Boxer en master med højere bitrate direkte fra TV2? Jeg kunne ikke se nogle DVB subtitle streams i mux'et, så jeg antager at der bruges hardmatted subs ligesom på satellit udgaverne?
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 12:52
Jeg har skiftet fra CD til Boxer og frygtede at billedkvaliteten ville falde voldsomt, men kan kun sige jeg er blevet positiv overrasket kan ikke se nogen støre forskel  Clap skiftet skyldes kun at jeg spare lidt på Boxer Kr 179,- CD 219- Samt ny boks med twin tuner til kun kr 495,- Om et år har de CD nok et godt tilbud til en ny kunde Wink

Redigeret af kallek - 08-November-2009 kl. 12:54
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2008
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Er der nogen som ved noget om dette? Re-encoder Boxer ud fra det MPEG-2 satellit feed som alle andre kan modtage (med eget Viasat/CD abonnement eller via YouSee's transparente remux fra DVB-S til DVB-C) eller får Boxer en master med højere bitrate direkte fra TV2? Jeg kunne ikke se nogle DVB subtitle streams i mux'et, så jeg antager at der bruges hardmatted subs ligesom på satellit udgaverne?

Discoverys kanaler er i hvertfald re-encodet MPEG2 materiale fra Satellit. Kvaliteten er simpelthen elendig og det er i 4/3 letterbox format. Billederne er bløde og pixeleringen er tydelig.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu