|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
hbjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2004 Sted: Vejle Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Hej
Jeg bor også mellem de to sendere. Og jeg har prøvet med forskellige DVB-T antenner på min HTPC. Og jeg er kommet til samme konklussion: De to sendere forstyrrer hinanden. Hvis jeg bruger aktive antenner (som denne http://www.strong.tv/tvweb4/index.php?id=286 ) så får jeg meget høj signalstyrke med meget svingende (især lav) kvalitet. Den bedste løsning for mig er en lille indendørsantanne http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?varenr=617694&menu=pc som sidder oven på mit tv. De to arme sidder skråt op og skråt ned i hver side. Jeg kan ikke se logikken i at det virker. Men det er det bedste indtil videre. Jeg får stadigt fejl i signalet. Jeg tror man skal have en passiv antenne med stor beskyttelse mod uønsket indstråling ex. http://www.av-connection.dk/?PGr=3152&ML=1256 . Men vores antenneforening er på vej med dvb-c så jeg venter og ser. mvh Henrik |
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1263 |
![]() |
Den antenne du linker til har jeg på min DVB-T boks giver den præcis samme signalstyrke og kvalitet som min gamle TV2-antenne der sad der i forvejen. Så der var ingen gevinst for mig desværre :( Min DVB-T recorder siger 63% signal og 100% kvalitet. På min HTPC er begge tal 100% men oplever som mange andre hak i DR HD ind imellem. Jeg er lige ved at tro at det er i "deres ende" den er gal. De andre DR-kanaler virker fint...og det er også kun på DR HD der har været lydudfald af og til. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Det er det jeg mener. Når man benytter en antenne med to store "havelåger" i enden, skulle de så ikke skærme mod bagfra kommende indstråling?
![]() |
|
![]() |
|
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
![]() |
OT.
Radiomanden.Kan du ikke droppe alle de åndsvage forkortelser når du svarer på indlæg.Jeg har set det mange gange efterhånden og det virker sgu meget hovski snovski.Du får jo ikke andet ud af det end at folk skal skrive endnu et indlæg for at spørge om hvad det betyder (stb osv.) og så skal du jo alligevel til at forklare hvad det betyder.Er det for at vi skal se din grønne skrift så mange gange som muligt eller hvad er meningen.
carsten
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ka' du ikke holde din kritik til en anden tråd i: Bruger til bruger forummet?
|
|
![]() |
|
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
![]() |
Kampus
Jeg skrev det her fordi jeg kunne se at du måtte spørge hvad "sfn"er for noget men du har da ret,det hører til under bruger til bruger.Undskyld hvis det har ødelagt din tråd men hans bedre vidende svar er bare for meget.
god jul
carsten
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Godt så.Så er det da ikke kun mig der ikke fatter en brik af hans forkortelser.
Kald dog en spade for en spade og ikke "sp"
![]() carsten
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Jo en antenne skal dæmpe noget Bagfra, men størst dæmpning skal indtræde ind fra siderne når og hvis der Virkeligt bliver behov for dæmpning.
Først fortæller nogen at MPEG4 er for følsom til blive fordelt via Masterne.
Hvorefter mange skriver at SFN (Single Frequency Network) skulle kunne bedre forholdene for samme MPEG4 via Master. Her er mine problemer så store, fordi man i andre tilfælde gør meget for undgå Reflektioner og her kommer samme reflektioner og at disse skulle kunne forstærke, hvad så når andre ting sker af forstyrrelsesmæssige årsager?
Til gengæld kan jeg tænke over hvor megen Megabit DR vil lande på ved deres Mastebaserede HD. Før de fleste accepterer dette som godt nok HD via Master.
Eller vil DR tvinge os over på Kabel for optimal HD kvalitet OG at vi nødsages til abonnere på flere HD programmer i dyre domme? Redigeret af moho - 16-December-2009 kl. 14:08 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |