Hvorfor ikke lukke det terrestriske sendenet helt og sørge for kabel tv eller fibernet til HELE landet.
Der kommer nok også DVB-C2, men hvis man lejer boksen, gør det ikke så meget, så koster det ikke så meget for brugeren at skifte den.
Hvorfor egentlig opgradere det terrestriske net?
Bliver fibernettet ikke udbygget hele tiden, og en stor del af landet har mulighed for IPTV via TDC eller Telia's kobbernet.
Jeg lyder måske grov, men når den generation, der idag er ældre mennesker, ikke lever mere, hvor mange husstande vil så være uden internet?
Der findes selvfølgelig idag unge mennesker der ikke har lyst eller råd til at have internet i hjemmet. Jeg tror dog størstedelen af de husstande, der idag ikke har internet, er ældre mennesker.
Man kunne så lave billige grund tv pakker, mindre og billigere end man kender dem idag, til dem der ikke har lyst til at se mange betalingskanaler.
Personligt gør det mig ikke så meget at skulle skifte boks igen, men det vil gøre mange ældre sure, især dem der havde købt en fladskærm med mpeg 4 netop for at kunne se tv i mange år.