recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Om få år skal antennefolket igen købe nyt udstyr f
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOm få år skal antennefolket igen købe nyt udstyr f

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Når nu så mange føler sig snydt over manglende MPEG4 muligheder i Deres Nye Tv (som kun har MPEG2), jeg mener hvordan skal det så ikke blive i kommende år, beklagelser over manglende DVB-T2 modtagelse?  Big smile 
Jeg har det lidt sådan at så længe jeg kan købe en boks der løser problemet, og jeg får en synlig forbedring, så er det ok for mig.
Jeg glæder mig eks. til der kommer en endnu bedre boks til YouSee, som IKKE konflikter med bla. Pioneer.

Jo, det koster lidt, men med de timers underholdning jeg får igen, så er det indenfor det acceptable for mit vedkommende. Tongue
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 17:31
Hvorfor ikke lukke det terrestriske sendenet helt og sørge for kabel tv eller fibernet til HELE landet.
Der kommer nok også DVB-C2, men hvis man lejer boksen, gør det ikke så meget, så koster det ikke så meget for brugeren at skifte den.

Hvorfor egentlig opgradere det terrestriske net?
Bliver fibernettet ikke udbygget hele tiden, og en stor del af landet har mulighed for IPTV via TDC eller Telia's kobbernet.
Jeg lyder måske grov, men når den generation, der idag er ældre mennesker, ikke lever mere, hvor mange husstande vil så være uden internet?
Der findes selvfølgelig idag unge mennesker der ikke har lyst eller råd til at have internet i hjemmet. Jeg tror dog størstedelen af de husstande, der idag ikke har internet, er ældre mennesker.
Man kunne så lave billige grund tv pakker, mindre og billigere end man kender dem idag, til dem der ikke har lyst til at se mange betalingskanaler.

Personligt gør det mig ikke så meget at skulle skifte boks igen, men det vil gøre mange ældre sure, især dem der havde købt en fladskærm med mpeg 4 netop for at kunne se tv i mange år.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Hvorfor ikke lukke det terrestriske sendenet helt og sørge for kabel tv eller fibernet til HELE landet.
Der kommer nok også DVB-C2, men hvis man lejer boksen, gør det ikke så meget, så koster det ikke så meget for brugeren at skifte den.

Hvorfor egentlig opgradere det terrestriske net?
Bliver fibernettet ikke udbygget hele tiden, og en stor del af landet har mulighed for IPTV via TDC eller Telia's kobbernet.
Jeg lyder måske grov, men når den generation, der idag er ældre mennesker, ikke lever mere, hvor mange husstande vil så være uden internet?
Der findes selvfølgelig idag unge mennesker der ikke har lyst eller råd til at have internet i hjemmet. Jeg tror dog størstedelen af de husstande, der idag ikke har internet, er ældre mennesker.
Man kunne så lave billige grund tv pakker, mindre og billigere end man kender dem idag, til dem der ikke har lyst til at se mange betalingskanaler.

Personligt gør det mig ikke så meget at skulle skifte boks igen, men det vil gøre mange ældre sure, især dem der havde købt en fladskærm med mpeg 4 netop for at kunne se tv i mange år.
Det hjælper da intet, når de øvrige platforme også skal ændres til en vers 2

Ældre har ikke Internet! Det er vist en skrøne. De blir' nødt til at ha' det på plejehjemmene, for min far på 90 vil ikke undvære detTongue
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 19:49
Forskellen er, at hos mange udbydere lejer man boksen i stedet for at købe.
Det betyder, at det ikke er så dyrt for den enkelte bruger at skifte den ud.

Jeg kan dog godt se, det hjælper ikke ham, der har købt et nyt tv med DVB-T/C mpeg4 for at slippe for en boks, for det skulle undrer mig om Yousee og andre kabeludbydere bliver ved med at sende analogt.

Ja, heldigvis er der flere og flere ældre der bliver interesseret i IT. Det jeg sagde var, at af de husstande der ikke har internet hjemme, er ældre mennesker stadig i overtal.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg glæder mig eks. til der kommer en endnu bedre boks til YouSee, som IKKE konflikter med bla. Pioneer.

Når nu boksen virker med den nyere version af Pioneer recieveren, er det måske ikke boksen der er problemet
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu