|
Overvejer nyt oled tv, men hvad med genskin |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1263 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mit LG OLED har mindre genskin end mit tidligere LG plasma, både slukket og tændt.
|
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mine LG OLEDs (LG C7 & LG B9s) har væsentligt mindre genskin end mine tidligere plasma tv's fra Panasonic og Samsung. En lampe placeret foran skærmen bag ved "se-positionen" er dog ganske tydelig og skal slukkes. Betydelig aften/eftermiddagssol ind fra siden gør at man skal skrue lidt ekstra op for lysstyrken. Jeg anvender her profilen "ISF/Ekspert Lys" og skruer lige 5-10% op for lys og farve-styrke.
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Havde kortvejet et LG OLED, synes at det var sammenligneligt med et Panasonic Plasma - ikke noget jeg ville blive voldsomt irriteret af i det daglige - at retention så var værre end på et halvgammelt plasma kunne jeg ikke affinde mig med.
|
|
Nille44
Bruger Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sikke noget vås. Tror du står ret så alene med den påstand. Har lige udskiftet mit Panasonic 50VT20 3D fra 2010 til LG billigeste oled skærm 55BX og springet er mindst lige så stort som da jeg erstattede min 32 tommer Phillips billedrørs TV med mit førnævnte Panasonic plasma, og jeg mener seriøst at det er på alle parametre at forbedringen er tydelig. Billedet, lysstyrken, designet og selv lyden er markant bedre.
|
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |