recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR-HD i HD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR-HD i HD?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 09:32
Det Naiera mener er at det i nogen tilfælde er et kunstnerisk valg at film SKAL have et grynet udseende - som nævnt f.eks. i 300.

Det kan sammenlignes med at f.eks. visse scener i The Matrix SKAL have et grønligt skær, at alle Bruckheimer produktioner har et "brændt" gyldent look eller at alle nattescener i James Camerons film er blå (den blå farve gik han så lidt amok med i Avatar, men lad nu det ligge).

Afhængigt at det udtryk instruktøren/producenten prøver at få frem, behøver alting ikke at ligne en naturudsendelse på National Geographic.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 11:46

Yep.
Jeg havde godt forstået at det var meningen at 300 SKAL se grynet ud.
Og det var derfor jeg ikke følte for at se den. - Mere lå der såmænd ikke i det...

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 12:36
Fair nok - godtnok er 300 et lidt extremt eksempel på filmgrain, men der er meget, meget få film der ikke har det i en eller anden grad.

Er de optaget på 35mm (dvs. alle film ældre end ca 10 år, og 60-70% af film siden) kan det ikke undgåes, og er de optaget digitalt bliver det som regel tilføjet digitalt, netop for at billedet skal se "film-agtigt" ud. Gør man ikke det kommer det nemt til at se mere ud som video og lidt glansbilledagtigt, og det er sjældent meningen.

Redigeret af RogueAgent - 14-December-2010 kl. 12:36
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 10:12

Man skal skelne i mellem digital noise og film grain, da det er to forskellige ting. i øvrigt er filmen 300 er skudt både med rigtig film "polyester" og digitalt.

F.eks. er der brugt Arriflex 235 - Arriflex 435 ES - Photo-Sonics 4ER, sidst nævnte kan skyde fra 6 - 360 fps. og er oplagt at bruge til slowmotion og effekt optagelser.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 17:40
Jeg tror nok at film bygget over Stephen King romaner kan opfattes knivskarpt, men er villig til bøje af. Jeg tænker på the Stand, Langoliers med videre.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu