recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV eller alternativ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV eller alternativ?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hmm, er du sikker på at ATV2 kan klare 1080p?

Det kan den ikke. Hvis den er jailbroken kan den godt vise 1080p-piratfiler, men de skaleres ned til 720p.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Kort fortalt med Apple tv: den kan ikke afspille andre videoformater end man kan købe. Apple hjælper musik og film rettighedshavere mod kopiering af deres indhold.
Hvis du selv har rippet en dvd, skal den konverteres til et format Apple tv kan afspille.

Så din Apple TV kan også afspille DTS-HD og True Dolby HD uden nogle former for nedskalering? 

BD-ISO? 

Og dvd.iso som du nævner den ikke kan? 

Ergo så kan vi godt blive enige om at Apple TV ikke overhovedet KAN afspille nogle af de formater man KAN købe. 

Men den kan til gengæld afspille de Apple venlige formater som DE har besluttet skulle være Apple venlige. Kan ikke se hvad det har at gøre med støtte film og rettigheds indehaverne, da den ikke kan afspille et eneste af de formater filmene kommer i anno 2013 og hvis man så selv vil ligge dem i Itunes i et format som din Apple TV kan læse, skal man spises af med ringere lyd i form af AAC eller Dolby Digital. 

Ergo støtter Apple da ingenting? 

Når det så er sagt, er det en fantastisk streaming boks bl.a pga. airplay og den giver som andre også nævner langt mere mening når man har Apple produkter i forvejen. 

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 16:30
@JordanDK - Jeg skulle nok have skrevet "Kort fortalt med Apple tv: den kan ikke afspille andre videoformater end man kan købe i iTunes Store."

Her er de tekniske data på Hobitten, som kan købes for 169,- eller lejes for 49,-

Og det er dårligere kvalitet end BD - det kan vi ikke blive uenige om. 

Musik kan man selv rippe med iTunes i lossless kvalitet - Det kan man så ikke med film. 

Det jeg mener Apple støtter er rettigshaverne - ikke formater Tongue

Redigeret af Brixen - 27-April-2013 kl. 16:49
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-August-2008
Point: 650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 16:46
ATV understøtter da verdens største leverandør af online film og musik køb :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 17:10
@Brixen 

Ingen tvivl om det og kvaliteten er da på fuld højde med HD kanaler på tv, hvis ikke bedre. 

Og til streaming er det en fantastisk maskine.

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Kort fortalt med Apple tv: den kan ikke afspille andre videoformater end man kan købe. Apple hjælper musik og film rettighedshavere mod kopiering af deres indhold.
Hvis du selv har rippet en dvd, skal den konverteres til et format Apple tv kan afspille.

Så din Apple TV kan også afspille DTS-HD og True Dolby HD uden nogle former for nedskalering? 

BD-ISO? 

Og dvd.iso som du nævner den ikke kan? 

Ergo så kan vi godt blive enige om at Apple TV ikke overhovedet KAN afspille nogle af de formater man KAN købe. 

Men den kan til gengæld afspille de Apple venlige formater som DE har besluttet skulle være Apple venlige. Kan ikke se hvad det har at gøre med støtte film og rettigheds indehaverne, da den ikke kan afspille et eneste af de formater filmene kommer i anno 2013 og hvis man så selv vil ligge dem i Itunes i et format som din Apple TV kan læse, skal man spises af med ringere lyd i form af AAC eller Dolby Digital. 

Ergo støtter Apple da ingenting? 

Når det så er sagt, er det en fantastisk streaming boks bl.a pga. airplay og den giver som andre også nævner langt mere mening når man har Apple produkter i forvejen. 

Citat:

LIGE I ØJET, det er jo sådan det forholder sig
E.L.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

Jeg vil gerne have en lille medieafspiller som også kan klare Netflix og andre streamingtjenester og gerne DRs tjenester også.

Har kigget på Apple TV brugt men er lidt i tvivl om hvilken udgave der er det bedste køb umiddelbart?

Og hvad med Boxee og WD TV? Der er mange til salg brugt men kender dem heller ikke, er de gode til samme formål?

Håber nogen kan hjælpe lidt :)

Køb dog en Blueray afspiller
Mange af dem kan det du søger.
E.L.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@Brixen 

Ingen tvivl om det og kvaliteten er da på fuld højde med HD kanaler på tv, hvis ikke bedre. 

Og til streaming er det en fantastisk maskine.

Jeg bruger da også min mere og mere. Og køber færre nye film på blu-ray.
Før har jeg købt mellem 60 og 100 film om året. I år har jeg kun købt 7 film og der er snart gået 4 måneder. Og jeg lejer kun i iTunes Store nu + har Netflix abo.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 19:40

Jeg bruger da også min mere og mere. Og køber færre nye film på blu-ray.
Før har jeg købt mellem 60 og 100 film om året. I år har jeg kun købt 7 film og der er snart gået 4 måneder. Og jeg lejer kun i iTunes Store nu + har Netflix abo.

Vi er også derovre hvor jeg tror det ender med vi kun satser på streaming, dvs opsiger vores tv pakker. Prøvede på overtale fruen for et lille halvt år siden, der ville hun ikke være med til det. Men nu hvor hun har gået og tygget på den siden december, synes hun idéen er mere tiltrækkende. 

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu