|
Verbatim - samme kvalitet? |
Besvar |
Forfatter | |
clausewitz
Guld medlem Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
Emne: Verbatim - samme kvalitet? Sendt: 03-September-2005 kl. 19:56 |
Things that make me go hmm: DVD'er
Spm.:
Hvilke Verbatim CD'er er bedst:
Claus God kamp |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 03-September-2005 kl. 21:22 |
Spekulationer og svar: DVD'er
Spm.:
Hvilke Verbatim CD'er er bedst: Min erfaring er at Verbatim DataLifePlus Crystal + Super AZO er meget bedre end DataLife Extra Protection. Dette gælder i alle mine fire CD og DVD/CD brændere. Og prisforskellen er typisk minimal eller ikke-eksisterende! EDIT: Med "meget bedre" mener jeg, at de målte C1/C2 værdier med en kvalitets scanning på et Plextor PX-712 drev er væsentlig lavere for Crystal + Super AZO medierne. Jeg mener IKKE at Extra Protection medierne giver læsefejl. Redigeret af DrageMester |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
Miguelito
Ny bruger Oprettet: 28-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
Sendt: 03-September-2005 kl. 23:08 |
Der er forskel på Verbatim! (Måske) Jeg har en Sony RDR-HX710 købt hos Midt Data for ca. to måneder siden. For et stykke tid siden skulle jeg overspille nogle videobånd til DVD og købte en 3-styks pakke med DVD+R i Verbatims "Digital Movie"-serie udelukkende på grund af det flotte design. Disse er lavet af Mitsubishi, har betegnelsen "Advanced AZO" og kan brændes med op til 4X. Efter i lang tid at have "tygget" på skiven kommer meddelelsen "Disken er snavset", hvorefter den tilsyneladende endnu engang prøver at gennemføre formateringen for til sidst at meddele "Disken kan ikke formateres". Hvad der er endnu værre er, at Sony'en alligevel formår at skrive et eller andet på disken, så det ikke længere er muligt at bruge den i et andet apparat, f.eks. en almindelig DVD-brænder. Eksempelvis har min Liteon SOHW-1693S ingen problemer med at brænde på ovennævnte skiver. Det skal nævnes, at jeg har prøvet med Verbatims DVD-R Advanced AZO 16X og DVD+RW DataLifePlus SERL 4X i min HX710 uden problemer og at den i øvrigt fungerer upåklageligt til hverdag. Måske er det et firmware-problem, men den slags er det nok ikke muligt at rette selv. Er der andre der har oplevet lignende? Michael |
|
clausewitz
Guld medlem Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
Sendt: 04-September-2005 kl. 15:37 |
Tak til Mesteren (DrageMester(en))
Ja og Nierle's anmeldelser er vist i bedste fald utroværdige og i værste fald svindel, hvad de perfekte anmeldelser af de sorte Prodye og Hyundai skiver antyder.
Kan man "rate" disse fabrikker indbyrdes og fremgår det af pakningen hvor de stammer fra? Hvis ja kan man så evt. øge/reducere sandsynligheden for at få skiver fra en given fabrik ved at vælge eks. DVD+R fremfor DVD-R og måske den ene net-forhandler fremfor den anden. Er kvaliteten den samme (PIE og PIF) for DVD-R og DVD+R for disse skiver? Claus |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 04-September-2005 kl. 17:22 |
Prøver du at sætte rekord i, hvor mange spørgsmål man kan stille i en enkelt paragraf? Kvaliteten fra de enkelte Verbatim fabrikker er med stor sandsynlighed under stadig ændring, men den hovedsagelige trend er som følger: Singapore > Taiwan (Prodisc) > Taiwan (CMC) > India (Moser Baer) Du vil sandsynligvis aldrig se Made in Singapore Verbatim, da dette er Mitsubishi Kagaku Medias egen lille fabrik. Made in Taiwan eller Made in India kan ses på indpakningen. Man kan også skelne mellem Prodisc og CMC for Made in Taiwan medierne; se disse posts/tråde på Club CDFreaks: Prodisc vs CMC Verbatim Font on Packaging (post) Prodisc vs CMC Verbatim Serials (tråd) De seneste Verbatim 16x DVD+R medier jeg har købt (fra IT-Netsupply) er Made in India og har fremragende kvalitet. De seneste Verbatim 16x DVD-R medier jeg har købt (samme sted) er Made in Taiwan hos CMC; jeg har ikke testet disse endnu. Om DVD+R eller DVD-R har bedst kvalitet afhænger ikke kun af medierne, men også i meget høj grad af brænder/recorder og firmware. Jeg synes ikke at forskellen mellem +R og -R Verbatim er signifikant for de nye 16x medier. Redigeret af DrageMester |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
clausewitz
Sendt: 04-September-2005 kl. 17:52 |
Ja så skulle jeg og andre der følger tråden vist være up-to-date med Verbatim's seneste skiver Prøver du at sætte rekord i, hvor mange spørgsmål man kan stille i en enkelt paragraf? Der var en der havde nappet den (rekorden) fra mig men nu skulle den vist være tilbage i folden Tak for responsen og links. Har lige været en tur rundt for at se om man kunne købe Prodisc-skiver. Jeg synes jeg havde set dem tidl. men det har nok været Prodye og Princo skiver. Claus |
|
DrageMester
Sendt: 04-September-2005 kl. 18:48 |
Skiver solgt under Prodisc navnet og/eller med Prodisc Media ID har altså IKKE den samme høje kvalitet som Verbatim medier produceret af Prodisc og solgt som Verbatim!!! Og det samme gælder for CMC. Og det samme gælder for Moser Baer India. Redigeret af DrageMester |
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |