recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 betaling og flere fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV2 betaling og flere fjernsyn

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 08:46
- Nu har jeg lige et spørgsmål til denne debat her , for jeg skal også lige være med, jeg har en IPTV Grundpakke fra DB-net, skal jeg have kort til Tv2 efter 2012 så?
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

- Nu har jeg lige et spørgsmål til denne debat her , for jeg skal også lige være med, jeg har en IPTV Grundpakke fra DB-net, skal jeg have kort til Tv2 efter 2012 så?
Nej da.
Systemet er sådan indrettet at de som kun har en basispakke fortsat har mulighed for, via egen antenne, modtage TV2. Engang under udbygningen af kabel net blev der skrevet, at 25% af nogen tilsluttede ville aldrig betale en øre ekstra.
Så hvis TV2 beslutter sig for kode det altsammen (Master, Satellit og Kablerne uanset Pakke), fint nok, så undværer jeg og mange andre kanalen.  Wink

Når det endelig er lykkedes kunne nøjes med en Basispakke, ingen vil kunne få mig til ofre kr. 800 i kortafgift per år, bare for kunne se TV2. Ingen nok så speget Dummebøde eller hvad det hedder som SKAT kunne finde på.

Redigeret af moho - 01-Februar-2011 kl. 11:32
Til top
Thorslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-September-2009
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

ingen vil kunne få mig til ofre kr. 800 i kortafgift per år, bare for kunne se TV2.

Jeg tror ikke nogen har sagt noget om 800 kr. i kortafgift.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Det er vel en politisk beslutning? Umiddelbart synes jeg, det virker mest logisk at lade TV2 blive, hvor den er, så Boxer ikke skal proppe den ind i deres MUX'er.
Det kan selvfølgelig også være fordi, der skal være plads til DR1 og 2 HD

Ja dem skal der være plads til, men samtidig bliver den nuværende HD kanal nedlagt. Der har også været tale om en ændring af det "Sandkasse TV" der er på MUX 1.
DR HD skal ikke nedlægges. Den bliver lavet om til en ungdoms kanal.

Der står i public service kontrakten, at DR skal gøre mere for de unge Seere.Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 19:31

Det er så kommet frem senere efter indlæget er skrevet, den kunne så ændere navn og blive sendt i SD, så der er plads til DR1+2 i HD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Thorslund Thorslund skrev:

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

ingen vil kunne få mig til ofre kr. 800 i kortafgift per år, bare for kunne se TV2.

Jeg tror ikke nogen har sagt noget om 800 kr. i kortafgift.

Det er rigtig nok ingen har gjort det.
Nu er jeg på Antenneforeningen Århus' net, Stofa, og har slet ingen digital modtager. Alle de som nøjes med en basispakke gør vel dette af en årsag. 25 kr. per måned for TV2 er for meget, i forhold til de 83 kr. basispakken koster via huslejen. Priserne i Fuldpakken stiger jo alligevel med så meget!

Redigeret af moho - 02-Februar-2011 kl. 11:36
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er så kommet frem senere efter indlæget er skrevet, den kunne så ændere navn og blive sendt i SD, så der er plads til DR1+2 i HD.

Ja tingene ændrer sig hele tiden. Ifølge mine kilder bliver DR-HD ved med at sende HD. Det er muligt at den får et nyt navn.

Samme kilder siger også at DR1 skal sende HD hele tiden efter 2012. SD materiale bliver således opscaleret. Det skulle kunne lade sig gøre fordi mpeg4 ikke fylder så meget.

INTET ER SIKKERT ENDNU.Smile
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 17:49
Dine kilder? Det står i det nye public service forlig.

Det biver DR1 HD og DR HD. Der kommer ingen DR2 HD foreløbigt, men mon ikke DR HD samsender når det er muligt?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 06:15
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Som de fleste herinde ved, er der tale om at TV2 skal være en betalingskanal fra 2012, men at dem, der ingen andre betalingskanaler har, skal kunne se TV2 gratis.
Hvad med dem, der bruger egen antenne og ikke har betalings tv men har flere tv i huset. Er der nogen der har en ide om det? Om de vil kunne få flere TV2 kort, eller kun til ét tv?

Det lader til at der er oprør om TV2 betalingen.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/02/07/210851.htm

"Forlig om TV 2-brugerbetaling vakler

07. feb. 2011 22.30 Politik Opdat.: 07. feb. 2011 23.00

En redningsplan for TV 2 fra 2009, som skulle skaffe direkte brugerbetaling, er kommet under svært politisk pres.

Den økonomiske krise var dengang ved at kvæle tv-stationen på grund af svigtende reklamesalg. Det fik i januar samme år det daværende brede flertal bag medieforliget til at aftale at skaffe ekstra 300 millioner kroner til TV 2.

Nu undsiger De Radikale imidlertid aftalen. Også SF er betænkelig ved den. Det skriver Kristeligt Dagblad.

Forudsætningerne har ændret sig
- Vi mener, at forudsætningerne har ændret sig dramatisk, siger den radikale medieordfører, Jørgen Poulsen:

- Ingen talte dengang om, at det skulle koste 100 millioner kroner i administration at skaffe 300 millioner kroner. Det er helt døde penge, og det såkaldte TV 2-alenekort viser sig at være så besværligt, at det mister enhver mening at plage så mange mennesker med det, siger han.

Årsagen til, at det bliver så dyrt, skal findes i den model for brugerbetaling, som forligspartierne blev enige om i 2009. Den gik ud på, at seere, der allerede har betalings-tv for eksempel via satellit eller kabel, skal betale ekstra 25 kroner om måneden, hvorimod alle, der i dag kun ser tv via en almindelig stueantenne eller antenne på taget, skal have et gratis ”TV 2-alenekort” og en tilhørende boks. Dermed skal de fortsat kun betale den almindelige medielicens for at se tv, herunder TV 2.

De Radikale får opbakning fra SF, der også var med i det brede medieforlig fra 2006.

Georg Gearløs-ordning
- Vi gik kun med til ordningen, fordi det var en nødvendighed for TV 2’s overlevelse, men det er jo blevet en ren Georg Gearløs-ordning, siger SF’s medieordfører, Holger K. Nielsen.

Dansk Folkeparti forstår ikke, at De Radikale melder sig ud af TV 2-aftalen via medierne:

- Det rigtige er, at man mødes i forligskredsen og drøfter det dér, hvis man er utilfreds med noget, siger medieordfører Karin Nødgaard.

Jørgen Poulsen understreger, at hovedindvendingen er, at de mange penge til administration burde bruges til programmer. Uden sammenligning svarer 100 millioner kroner til, hvad det vil koste at drive den kommende radiokanal, Radio Møller om året."

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu