recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svenske digitale - Frevenser - Denver DMB 105HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSvenske digitale - Frevenser - Denver DMB 105HD

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det kan kun skyldes anvendelsen af S Kanaler at du ikke kan modtage de nævnte kanaler, da S Kanaler et til brug i Kabel anlæg og ikke anvendes (må ikke anvendes) på det Terrestiske net, og derfor kan det ikke forventes at en sådan modtager kan bruges på de frekvenser. De er speciferet til brug på VHF 5-12 og UHF 21-69.
I 1986 havde jeg købt et nyt Tv som slet ikke havde S-kanaler, Videoen et par år senere havde nu heller ikke (gammel type hvor båndet skulle ned ovenfra!). Så at man idag vil gentage noget med den begrundelse noget "ikke er tilladt". Igen med tanke på verserende sager om hvad nogle Tv mangler.    Sagen blev ikke bedre da jeg på en amerikansk side  læste ordene "Tuner coverage were straddling downwards from UHF to 47MHz"
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 17:31
OK Niels

Hvad mener Du så om YouSee, der idag sender Digitalt fra 472 til ca 600MHz?
Skulle man bare på ens blanke ansigt acceptere, at man skulle have YouSee's Boks, når ens Tv nu engang er digitalt?    Og hvad der sker når man opdager at ens TV overhovedet ikke kan modtage digitalt under 470MHz! (men læg mærke til at samme Fladskærme kan modtage analoge kanaler over hele spektret 47-870MHz).
Og det er vel MPEG2 youSee anvender eller er der noget jeg misforstår? Ting kan måske drejes til nogens fordel men når Vi nu fra Internettet er vant til noget er gratis, da er det et problem, nu tænker jeg på grådigheden når denne tager overhånd.

Redigeret af moho - 27-Januar-2011 kl. 17:34
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 17:01

Oprindeligt skrevet af Peter Starch Peter Starch skrev:

Mange tak for oplysende svar vil nu skrive til min antenne-forenings mand og finde ud af hvad han siger til det.....

Hvad er du kommet frem til.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Peter Starch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2011
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2011 kl. 17:04
Ikke fået svar fra ham endnu.  Han ville have et møde i stedet for at forklare det på mail.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 12:48

For liste forsigtigt, nu når tingene Er indbyggede i nye Fladskærme MPEG4-T/C!

En OT bemærkning fra 1999, i en Boligafdeling, hvorunder der på et møde blev stillet følgende spørgsmål "Hvilken interesse en person kunne have i sin nabos Varmekorrekttionsfaktor", lever vi ikke i et frit samfund? Og hvor det at være boerger vel også indeholder opnå nogle oplysninger; selvom man måske ikke så ofte taler om lønnen på ens arbejdsplads sammen med kollegerne. Jeg tændte helt af ved læse disse ord.

Redigeret af moho - 31-Januar-2011 kl. 13:59
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 11:46
Svenske digitale frekvenser.
Hvis min formodning holder stik da er det vel svært eller vanskeligt under "Danmark" som land, at få ens Tuner til koble væk fra det, som denne tilsyneladende er låst ude fra kunne modtage. Hvorvidt dette er sket med NorDig's godkendelse vil jeg lade stå ubesvaret. I min blåøjede naivitet troede jeg EU eller Europa var fælles om noget (TV indbygningsmæssigt), NorDig eller ej  Wink 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2011 kl. 11:55

Oprindeligt skrevet af Peter Starch Peter Starch skrev:

Ikke fået svar fra ham endnu.  Han ville have et møde i stedet for at forklare det på mail.

Noget nyt i sagen.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu