Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 12:53 |
Ingen consol krig her - men jeg mener som Zulfo også skrive. Enhver der har prøvet at kode lidt assembler og c vil vide at en powerpc er røv svær at kode sammenlignet med en x86 cpu - men når man først har lært det så kan PPC og dermed også nærmest CELL (de minder en del om hinanden) yde en hel del mere.
Microsoft har altid satset på mere hardware frem for bedre kode - til dem der ikke tror på det kan jo prøve at tage en gammel spand og smide ubuntu og windows xp. Selv med begrænsede hardware accell så føles en ubuntu mange gange mere hurtig og velfungerende.
og ja så er jeg også politisk imod at Microsoft skal få mere dominans på markedet - generelt er jeg imod markeds dominans men sådan er frie markedskræfter og dem er jeg ikke imod ;) Jeg er jo ikke rød.
Men jeg har set nogle af microsoft fremtids visioner for IPTV med mere og det tegner ikke godt for noget - så næsten heller Apple eller Sony.
En ting mere der er for Sony - deres hardware er og har altid været mere "end consumer" end Microsoft - hvem vil have et stykke elektronik med en kæmpe powerbrick ved siden af f.eks?
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Krisgebis
Junior bruger
Oprettet: 04-December-2006
Point: 39
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 16:20 |
Du skriver sjovt nok ingen konsolkrig her, men du kommer alligevel med en flere ufunderede påstande imod en anden konsol end din ejen.
Xbox har altid været lettere at programmere til, det kommer hverken fra et xbox/ps3 forum, men direkte fra munden af utallige udviklere. M$ har altid lavet et stort nummer ud af deres udviklingsværktøjer. Xbox'en var nemmere at programmere til end ps2 og x360 er nemmere end PS3, simple fakta. Du ved godt at x360 faktisk BESTÅR af 3 powerpc kerner ikke?
Det er da fint for dig du ikke kan lide markedsdominans (går ud fra du mener monopol), men det har både sony (på tidligere konsolmarked) og apple (mp3 afspillere) haft, så måske du skulle prøve at være LIDT mere objektiv?
Ejere af PS2 vil tilsyneladende gerne have en powerbrick...? Hvorfor man ville vælge at stille den ved siden af sin konsol, er mig dog en gåde, når man fint kan gemme den væk.
Redigeret af Krisgebis - 24-April-2007 kl. 16:21
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 18:57 |
Jeg giver stadig Mike S. ret - MicroSoft har sgu altid været frontløber dor de udviklerer der råber "Vi laver vores software - så må kunden købe nyt hardware hvis de vil med på vognen"... optimering tror jeg ikke er deres metier :)
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 21:37 |
Krisgebis skrev:
Ejere af PS2 vil tilsyneladende gerne have en powerbrick...? Hvorfor man ville vælge at stille den ved siden af sin konsol, er mig dog en gåde, når man fint kan gemme den væk.
|
PS2 kom ikke med ekstern strømforsyning. Det gjorde PSTwo derimod, men den konsol var også så pjattet lille, at man da nærmest skulle være et skarn for at brokke sig over, at strømforsyningen er ekstern.
|
Mike S.
Guld medlem
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 21:40 |
Krisgebis - jamen ingen tvivl om jeg er klart Ps3 fanboy...
Men et godt udvikling værktøj i Microsoft verden er tit en helt færdig støbt løsning (nu snakker jeg ud fra C verden på Windows) - dvs. ikke de store muligheder for at bryde ud af kassen og kode dit eget eller optimere noget.
Men hensyn til monpol ... Jeg vil bare være ked af at hele min musik og video samling skal være
krypteret med et specielt Microsoft DRM halløj for at det virker på
mine enheder - lidt som Apple har gjort på Ipod. Jeg ved udmærket godt at Sony har forsøgt det samme trick men jeg ser en klar tendens til de nu går den anden vej med Linux muligheder (som også var der på PS2), Phill Harrison som en varm fortaler for homebrew (hans C64 programmerings historie ramte mig lige i hjertet), åbne standarder som BlueTooth, USB. Intet viser mig at Microsoft er på vej den samme vej - hvis du f.eks. ser på deres nyeste tiltag til f.eks. IPTV bruger de deres egne kryptering og specialformater - deres argument er altid at det er for at sikre dem der ejer indholdet men 9 ud af 10 gange er det nok også for at få deres egne formater forrest i bussen. Jeg er godt klar over de siger og hvis har åbnet for flere filmformater på Xbox'en - lad os se hvor det fører hen. Forhåbentligt betyder den øgede konkurrence også at forbrugerne er mere vågne og kræver mere af deres hardware og software leverandører fremover.
Men lad os nu ikke bruge mere krudt på det - og nej ingen tvivl om at Sony havde total monopol på PS2 markedet og jeg er sikker på at det er sundt de har fået noget konkurrence men konkurrencen kommer jo næsten mere fra Wii folket.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Krisgebis
Junior bruger
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 11:38 |
"Jeg giver stadig Mike S. ret - MicroSoft har sgu altid været frontløber
dor de udviklerer der råber "Vi laver vores software - så må kunden
købe nyt hardware hvis de vil med på vognen"... optimering tror jeg
ikke er deres metier :)" Først, dette har INTET med et konsol marked at gøre. Næste, det er ikke microsoft selv der laver nogle af deres spil, så deres optimering er vel ligegyldig. Tredie, der er ligesom 2 faktorer, du snakker kun om en ene. Hvor meget kræver software/spillet at køre og hvad får man ud af det (hvor flot er grafikken, hvor tunge beregninger kører programmet). "PS2 kom ikke med ekstern strømforsyning. Det gjorde PSTwo
derimod, men den konsol var også så pjattet lille, at man da nærmest
skulle være et skarn for at brokke sig over, at strømforsyningen er
ekstern." Jeg giver dig ret, snakkede kun ud fra min viden om min brors PSTWO. Spørgsmålet om hvorfor man ville stille strømforsyningen VED SIDEN af konsollen står dog stadig. Det er dog i sig selv også et latterligt agument, at brokke sig over PS3's størrelse ville faktisk have en LIDT bedre pointe, men stadig være et latterligt agument. Mike S. alle 3 firmaer har deres del af "svipsere", men JEG synes så at mellem M$ og Sony er sony den værste, men det er diskussionen uvedkomne. Skal vi ikke prøve at holde kritikken til noget topic relevant? (Du skal også endelig sige til hvis jeg skriver om noget 3. ![](smileys/smiley1.gif) ) Hvor ser du henne hvilket format (og kryptering) IPTV kommer til at være? Jeg kan intet finde så et link ville være på sin plads. Deres tilbud med at leje film og købe serier, kan jeg se kommer i VC-1 format, så det er da ikke noget specielt lukket format. Spiludviklere der har erfaring med begge værktøjer, siger ud fra deres erfaring at x360 er nemmere at udvikle til. Hvordan kan man komme uden om dette? Desuden skulle deres cpu også være betydeligt lettere at optimere programkode til end cell processoren.
|
MaRtiNeZ Online
Bruger
Oprettet: 01-Oktober-2006
Point: 95
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 12:43 |
Jeg har valgt Xbox 360 af følgende grunde:
Nuværende fordele PT markedets bedste spil-katalog (er vel i bund og grund det vigtigste??) Yderst velfungerende Xbox Live oplevelse (spil/chat) Xbox Live Arcade Marketplace er genialt - tjekker det hver gang min xbox er tændt Rigtig god controller med rumble Media Center Extender - virker perfekt med Vista Billedkvaliteten er helt i top HD-DVD addon drevet er en billig HD-dvd afspiller så længe "krigen" står på
Kommende fordele (Funktioner jeg ved eller håber kommer til DK) Live Messenger og Chat-tastatur Download af film og serier fra marketplace IP-TV
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 15:29 |
Krisgebis skrev:
"Jeg giver stadig Mike S. ret - MicroSoft har sgu altid været frontløber dor de udviklerer der råber "Vi laver vores software - så må kunden købe nyt hardware hvis de vil med på vognen"... optimering tror jeg ikke er deres metier :)" Først, dette har INTET med et konsol marked at gøre. |
Det har da en del med hvorledes MicroSoft arbejder at gøre...
Næste, det er ikke microsoft selv der laver nogle af deres spil, så deres optimering er vel ligegyldig. |
Er du sikker på at MicroSoft ikke har deres egen spiludvikling, og hvis ikke, så ville en henvisning være rar? - Det vil sige det er ikke MS der selv laver deres trainsimulatorer, deres flightsim osv? (okay, det er ikke konsol, men går ud fra at der er konsoltitler der har udviklet mere eller mindre inhouse også?)
Tredie, der er ligesom 2 faktorer, du snakker kun om en ene. Hvor meget kræver software/spillet at køre og hvad får man ud af det (hvor flot er grafikken, hvor tunge beregninger kører programmet). |
Det forstod jeg intet af...
Redigeret af zulfo - 25-April-2007 kl. 15:29
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Krisgebis
Junior bruger
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 20:07 |
"Det har da en del med hvorledes MicroSoft arbejder at gøre..." Du har så vidt jeg kan se ikke kommet med andet end en påstand om at deres udviklingsværktøjer ikke tillader optimering, du leverer nemlig intet der kan bakke denne op. Jeg går ud fra du har nogle gode argumenter for, hvorfor du kan sætte deres pc program afdeling = xbox afdeling. Ellers kunne jeg jo komme med en lignende PÅSTAND: Sony har ikke de bedste fladskærme på markedet (siger dog ikke de er ringe), ergo har de heller ikke den bedste konsol på markedet. Microsoft ejer nogle virksomheder, der laver spil som f.eks. fasa og mener også Bungie er blevet købt, men det laver ikke spillene selv. http://www.microsoft.com/games/xbox/default.aspx Hvis du klikker på officiel link, kan du se at developer og publisher er forskellig (publisher er nemlig M$ ved alle spil). Det jeg mente med den sidste (det er skrevet lidt snørklet ja ![](smileys/smiley9.gif) ), var at man ikke kan sige "damn, det program er dårligt optimeret, det kan jo ikke engang køre på en 286'er". Man skal jo ligesom se på hvad programmet laver af beregninger. Hvor mange tal det junglerer med af gangen. Kun at kigge på krav giver ingen mening. Ellers kan jeg jo også sige PS3's udviklingsværktøjer sutter, fordi INGEN af spillene ville kunne køre på PS2. Og det er jo en idiotisk påstand.
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 20:17 |
Krisgebis skrev:
"Det har da en del med hvorledes MicroSoft arbejder at gøre..." Du har så vidt jeg kan se ikke kommet med andet end en påstand om at deres udviklingsværktøjer ikke tillader optimering, du leverer nemlig intet der kan bakke denne op. Jeg går ud fra du har nogle gode argumenter for, hvorfor du kan sætte deres pc program afdeling = xbox afdeling. |
Næh - jeg er også bare PS3 Fanboy :)
Nej, jeg har ikke noget arguemnt for at deres konsolafdeling skulle være det samme som PC afdelingen, og har heller ikke gjort andet end at, for egen regning endda, postulere at MicroSoft ikke tidligere har gjort meget i at optimere software, frem for at skubbe hardwaregrænser...
Ellers kunne jeg jo komme med en lignende PÅSTAND: Sony har ikke de bedste fladskærme på markedet (siger dog ikke de er ringe), ergo har de heller ikke den bedste konsol på markedet.
|
Du kunne postulere, at Sony er kendt for ikke at anvende de stærkeste komponenter i deres produkter, og du derfor tror det samme gælder PS3 - det ville give mening.
Det jeg mente med den sidste (det er skrevet lidt snørklet ja ), var at man ikke kan sige "damn, det program er dårligt optimeret, det kan jo ikke engang køre på en 286'er". Man skal jo ligesom se på hvad programmet laver af beregninger. Hvor mange tal det junglerer med af gangen. Kun at kigge på krav giver ingen mening. Ellers kan jeg jo også sige PS3's udviklingsværktøjer sutter, fordi INGEN af spillene ville kunne køre på PS2. Og det er jo en idiotisk påstand.
|
Ja - det er en idiotisk påstand :)
|
Lars B
|
Mike S.
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 01:15 |
Okay nu skal vi nok ikke skændes mere om det.
Ingen tvivl om at Xbox'en har en masse fordele som PS3 lige nu kæmper for at indhente med hensyn til online delen og media integration.
Det er sundt med konkurrence lige meget hvad - lad os alle håbe at det giver os mere konkurrence og flere spil - og som vi kan se nu med PS2 så kan vi nok rigtig se hvad maskinerne kan yde om 2-10 år ;)
Redigeret af Mike S. - 26-April-2007 kl. 01:18
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 17:34 |
Mike S. skrev:
Okay nu skal vi nok ikke skændes mere om det.
|
Partypooper :)
|
Lars B
|