|
ATV 4 & plex |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
knowlton
Bruger Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 63 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nemlig, Det er hele pointen. Det ville være fint med en lille boks eller afspiller, der kan æde alle ting, hvis det kun var mig. Men hvis jeg skal gøre mig nogle forhåbninger om, at andre skal bruge det uden hjælp fra mig, så må det gerne have et lækkert og nemt interface. Som sagt tidligere, så afventer jeg lige kodi, infuse og VLC og ser hvad de kan. Ellers må jeg sætte en server op eller købe en ny NAS. Redigeret af knowlton - 10-November-2015 kl. 12:17 |
||
Knowlton
|
||
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan ikke lige erindre at have forslået en HTPC. Jeg pegede på en medieplayer boks a la WDTV fordi jeg kunne fornemme at OP syntes at en NAS med tilstrækkelige kræfter var lidt rigeligt pebret. Sådan en boks kan spille det hele fra en simpel dlna server. Det har jeg selv brugt en overgang og der var absolut ikke noget vanskeligt i at navigere alle de film og serier jeg havde liggende på det tidspunkt. Det afhang alene af at sætte serveren op med en passende mappe struktur. Til gengæld var der så ikke Netflix mv. på den boks. Hvis man vil have det hele ned i en og samme boks er der nok ikke så meget andet at gøre ved det end at købe hardware der kan klare opgaven. Så bliver det også så meget nemmere at se filerne på alle mulige andre apparater. |
||
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja ok, du nævnte ikke HTPC.
Tager du netflix væk så forsvinder formålet igen. WDTV har en del år på bagen og er slet ikke uptodate.
Bare det du nævner mappestruktur så ryger brugervenligheden igen. Apple TV har potentiale til at kunne det hele hvis bare vi kan få apps der kan dekode internt i boksen. Infuse og kodi er på vej og de kan netop dette på andre apperater. Infuse kan på iphone/ipad/apple tv2 så det bliver sikkert også muligt på det nye apple tv. Så vi mener jo netop at vi har købt hardware der kan klare opgaven. Vi mangler bare softwaren. Og nej, der er ikke mange andre brugervenlige apperater der kan klare opgaven - måske nvidia shield men dem med æble produkter vil nok foretrække en æbleboks |
||
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Berdel. Jeg kan simpelt hen ikke se hvor du vil hen med dine argumenter og jeg gider ikke en pisse konkurrence. Hvis du ikke vil bruge en medie player fordi den ikke har Netflix, så lad være, men det var jo heller ikke Netflix der blev spurgt efter. Hvis du mener det er et dårligt forslag så kom selv med noget der på bedre vis løser opgaven for OP.
Redigeret af Trumle - 10-November-2015 kl. 13:05 |
||
mortenls
Bruger Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Synology bruger ikke mindre strøm, mit Plex build anno 2011. Indkøbsseddel: 2000 GB F4 EcoGreen 32MB 506,00 kr. Intel BOXDH67CFB3 Sandy Bridge 795,00 kr. Intel Core i3 2100T Sandy Bridge 864,00 kr. Chenbro Mini-ITX ES34169 Home NAS Server + 120W 1200 kr. Kingston 8GB DDR3 1333MHz (2x4) Value 325,00 kr. Tilfældig 2.5 hdd 0 kr.
Bruger 14.3w i idle. Alle storage HDD er taget ud undtagen OS disken, alle fans køre (3 stk.), debian/probmox 10 min efter boot. En kvm og 2 openvz er aktive. Jeg kan ikke se at nogen Synology, der vel og mærke score over 3k her 4 år senere kan hamle op. Redigeret af mortenls - 10-November-2015 kl. 13:49 |
||
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nevermind
Redigeret af Berdel - 10-November-2015 kl. 14:05 |
||
BaSsE_-
Bruger Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy - |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis jeg vil have noget streaming op og køre, hvad vil være nemmest? Hvis jeg bruger Plex, skal jeg så også have Plex programmet på min pc, eller kan den bare finde det, hvis de er der?
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skal have plex server på din pc.
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |