|
Nero eller lign til Mac? |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Der blev skrevet at AIFF er komprimeret mere end Wav. Er du enig i dette? Jeg har et anlæg i bilen der ikke står tilbage for stueanlægget. Derfor ønsker jeg den bedste kvalitet på CD’erne. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
||
Pssst - argh, pis. Det havde jeg overset, min fejl. Klaus (som har rippet i læssevis ved hjælp af pc, men aldrig med iTunes) |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
||
Cool, har du Dynaudio i Polo'en? Klaus |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
||
Kun hvis du vælger en lavere kvalitet. Ellers er det identiske, som også Potter skriver. Hvis du åbner cd'en i Finder og trækker et nummer ud på skrivebordet, er det en ren ukomprimeret AIFF fil (hvis man stadigvæk kan det). |
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Det er ikke korrekt det du skriver KAMPUS. Begge, AIFF eller WAV er begge to tabsfri og de er fuldstændig identisk linear PCM. Den direkte forskel i mellem de 2, er den container og deres individuele meta data lyden ligger i. Lyden på en CD er 16Bit Linear PCM som er sampled på 44.100Hz. Når den fil kommer på en PC så er den i et Raw fomat, på PC hedder det så WAV og på en Mac hedder det så AIFF, begge indholder den fuldstændige samme og identiske lyd fil som lå på CD'en. Hvis du ikke er enig, så syns jeg du skulle tag og søge og ikke mindst læse på hvad det handler om. |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
||
Enig, Apple Lossless er bestemt ikke uinteressant da det jo netop er tabsfri, lyd filerne fylder en del mindre dog uden tab af lydkvalitet, ligesom det er med FLAC. I min gamle Lexus havde jeg Mark Levinson sound system, selv med lyd i AAC og mp3 i 320kbps. lød det særdeles glimerende.
Redigeret af Potter - 14-Oktober-2017 kl. 12:58 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Det var også for at få kvalificeret respons. ![]() Jeg er helt enig i at AIFF og WAV er det samme. Kommer ud med 59,2 mb på samme melodi, og det samme som originalen . Arbejder iøvrigt optimalt med 44,1 kHz og 16 bit også når de står på auto. Har for oplysnings skyld også undersøgt Apple Lossles. Der står det er mpeg4. Her er 1.melodi på en given CD på 39 mb, mod 59,2 mb på originalen |
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Så vidt jeg husker er lossless, som en zip.
Når en zip er pakket ud, er den som originalen. Tabsfri. Ret mig hvis jeg tager fejl. ![]() |
|||
![]() |
|||
||
Sig mig, hvordan kan du enlig det, når nu WAV og AIFF er identiske?
Redigeret af Potter - 15-Oktober-2017 kl. 08:41 |
|||
|
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||
@Mufti
Jup - Lossless er mere eller mindre en "zip"-fil. @Potter fordi han åbenbart har hevet aiff over i nogle andre indstilinger end std CD. (har ikke just tjekket efter, men han skriver jo netop at der var mulighed for at sætte parametre - så min ikke det er blevet til 8-bit lyd?)
|
|||
![]() |
|||
||
Det er jo netop gjort i auto mode indstilling, dvs. at der ikke bliver ændret på noget i forhold til original filen. Indstillingerne og mulighederne ens både for AIFF og WAV og er begge står default i auto mode. Så der kan ikke være forskel, så er spørgsmålet bare hvorfor lød AIFF er H til, med det udtryk så er der jo en kæmpe forskel i mellem AIFF og WAV skøn de er ens.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
||
De første to blev overført og brændt i AiFF og WAV, begge i autoindstilling. Her kom WAV ud som den bedste.
Nu har jeg efterhånden fået samlingen lagt ind vha AIFF - 44,1 kHz, 16 bit. Og selvfølgelig prøvet at sammenligne en brændt CD med WAV autoindstilling. Det gav lige det sidste, nu kan jeg ikke høre forskel på originalen og den seneste kopi. Tak for hjælpen venner ![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |