|
Ødelagt toslink kabel - indbygget i væg |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ibib ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-November-2018 kl. 18:29 |
Hejsa
Jeg har et problem at vi i nybyggeri har trukket optiske lydkabler i væggen - jeg er så uheldig at kablet i den ene ende hvor det skal monteres i anlæg er gået i stykker (læs trukket fra hinanden) Findes der nogen mulighed for at montere nyt toslink stik... jeg kan desværre ikke trække nye kabler da de er indmuret i væg.... PT kører vi lyd fra fjernsyn til lofthøjtalere i køkken via bluetooth, men vil meget gerne have tilsluttet det ødelagte toslink kabel til anlæg i teknikrum... Gode forslag modtages gerne :-) Redigeret af ibib - 12-November-2018 kl. 18:30 |
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rigtigt surt/dumt at det er indmuret og ikke trukket i rør, men det er du sikkert klar over.
Jeg har desværre aldrig hørt/set nogle gørdetselv toslinkstik. Mit bedste forslag, er at forsøge at bore lyslederen ud af det ødelagte stik med et tyndt bor, og så på en eller anden måde at få lyslederen trukket ud igennem stikket, og så lime kablet fast til stikket. Om det kan lade sig gøre, og om det vil virke, tjaaa. Måske der er andre der har et bedre forslag?
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Ved ikke om dette kan være til nogen hjælp:
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Umiddelbart ville jeg finde et nyt kabel af nøjagtigt samme slags og skære det over med et præcist vinkelret snit, og tilsvarende snit på det ødelagte kabel. Derefter samle de 2 rene snit i et rør med indvendig diameter som hele lyslederkabel er udvendigt. Hvis tabet ikke er for stort i samlingen, bør det virke. ![]() Og derefter sikre kabelsamlingen med tape et stykke på begge sider af "samlemuffe" ![]() P.S.: Hvis du har TOSLINK sender i den anden ende af det ødelagte kabel, skal du gerne kunne se rødt lys i brud stedet. Og samme i det nye TOSLINK stik når samling er foretaget.
Redigeret af JørgenT - 12-November-2018 kl. 20:26 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
hoejfed ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2017 Sted: hjemme Status: Offline Point: 66 |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |