|
Er subwoofer nødvendig til TV-serier? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-August-2018 kl. 13:04 |
Jeg ser serier på min LG OLED og har en Samsung MS660 soundbar (uden subwoofer) til lyden
Jeg er glad for soundbaren, men har tit tænkt på at opgradere til en model med tilhørende subwoofer - f.eks. LG SJ9 Men er det nu osse nødvendigt, når jeg kun ser serier på fladskærmen? Har projektor/surround til film ![]() Hører gerne om erfaringer |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man kan også se serier på en projektor.
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
Det kan man
Er startet forfra på Lost (Blu-ray), som ses i hjemmebio Men de fleste serier (Netflix, HBO Nordic) er fine på 55" fladskærm Redigeret af jake51 - 29-August-2018 kl. 13:21 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Hvis du har budgettet til det så ville jeg anbefale en sub. Det giver altid en bedre oplevelse uanset hvad man ser og specielt når man prøver at koble den fra for at høre hvad forskellen er så finder man ud af hvilken betydning den har for lydbilledet.
|
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
Det er og forbliver vel et subjektivt valg. Men i hvert fald kan det siges at mange serier (faktisk langt de fleste) i dag har en surroundlyd, et soundtrack og lydeffekter der matcher biografilms. Naturligvis er der forskel på graden af udnyttelsen i en ren snakke-serie som f.eks. In treatment eller The Newsroom og så action prægede serier ala Game of Trones. Men serier som StarTrek Discovery, Stranger Things og Game of Thrones og lign står på ingen måde tilbage i forhold til film mht. til brug af subwoofer kanalen og har ofte bedt min SVS PB16 Ultra om at ryste sofaen og få køkkenets tallerkener og stuens lamper til at klirre. Hvis du har projektor og surroundanlæg når du ser film, kan du jo selv prøve at afspille en action-tung serie på det og selv høre det. Redigeret af TBC1 - 29-August-2018 kl. 14:25 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |