|
Kommer LFE linien fra 5.1 med ved stereo? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du kun har to højttalere og ikke nogen subwoofer, så bliver surroundkanalerne og center, mikset over i højre og venstre. LFE sporet er der ikke nogen faste regler for, så alt efter hvilken AVR du er i besiddelse af, bliver det enten smidt væk eller mikset over i højre og venstre, lige som surroundkanalerne. Du små selv prøve at teste om den gør det ene eller andet, men det er min opfattelse at de fleste mikser LFE over i H og V.
|
|
![]() |
|
MortenGN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2017 Sted: Sydvestjylland Status: Offline Point: 64 |
Jeg kørte selv uden sub i flere år, indtil for et par måneder siden. Jeg synes aldrig bassen blev helt god, og det selvom jeg har store fronter og satte min Denon til Main+lfe. Jeg har nu en sub i systemet også, og det eneste jeg fortryder er at jeg ikke købte den noget før.
Det skal siges at bassen altid har været god med massere af kraft når jeg har hørt musik i stereo med min stereo forstærker, men der blev helt klart fjernet noget signal når jeg så film med surround. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Når du kører small på front bliver de lave toner sendt fra front kanalerne til sub og det giver rigtig god mening, både normalt og med de højtaler som du har. At du så sætter LFE+main on betyder at både sub og Large højtaler spiller LFE signalet. Og du har ingen højtaler som bør stilles til Large. Det som står i manualen er ikke fyldest gørende og næppe helt rigigt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |