recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 30m2, en eller to subs?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

30m2, en eller to subs?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 30m2, en eller to subs?
    Sendt: 29-Juni-2017 kl. 13:31
Som nævnt i denne tråd, så er vi (desværre) nødt til at investere i ny subwoofer. Jeg har læst en smule op på emnet, men behøver alligevel lidt hjælp.

Vores økonomi tillader desværre ikke subwooferkøb i 10.000-klassen, men faktisk nærmere det halve. Indtil i går har vores gamle trofaste Infinity 12" sagtens kunnet dække vores behov, men da jeg kiggede lidt på subs og faldt over svenske XTZ og nærmere bestemt deres 12.17-model kom jeg til at tænke på, om det til vores ca. 30m2 rum i virkeligheden var bedre med to styk 8.17 ...? Prisen er (stort set) den samme.

Medmindre I allerede nu siger "NEEEEJ!!!!" så kommer jeg gerne med med specifik info om vores rum, hvis det hjælper jer til bedre at hjælpe mig Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2017 kl. 19:54
De skulle lave glimrende subwoofere. Lyd og billede foretrak den ved musik og den er lidt mere nuanceret end Klipsch.

Hvis det skal være udelukkende til fim, ville jeg nok vælge en klipsch 15''. Den er heftig og med lidt mere krop. Skulle være temmelig vild, deres serie, jeg overvejer den ind til mit set up nummer to, i soveværelse.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2017 kl. 20:21
Jack, jeg skulle lige til høfligt at minde dig om budgettet, da det gik op for mig at jeg regner i svenske kroner (eftersom jeg bor i Sverige) - herovre koster en XTZ 12.17 SEK 6500,- medens en Klipsch R-115SW (som jeg går ud fra du refererer til?) koster SEK 9000,- og derfor er udenfor budgettet Unhappy
Men nu nævner du Klipsch ... de har jo også den lidt mindre R-112SW, som blot er lidt dyrere end XTZ's 12-tommer. Men hvad der (måske) er mere interessant, så har de desuden en anden 12-tommer model ved navn R-12SW (ja, ikke skide smart...) og den koster faktisk kun SEK 4.000,- så jeg tænker nu: 1) er den noget værd, og 2) hvis man kunne strække budgettet lidt, ville to af disse være fedt??

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2017 kl. 20:46
Jeg må være ærlig, jeg ikke selv har hørt dem. Så det er lidt svært at rådgive. Jeg har kun læst test, af den store model. Der har før været skrevet om den, så måske en anden bruger, kan rådgive bedre, med det sagt, har der før været tale om, at købe til halv pris i Tyskland. Det er en chance at tage.

Jeg ville nok vælge, hvis budgettet kan række den store Klipsch. Du har lige brændt en sub af til interstellar, så alt efter, hvor højt du spiller, er nok en barometer.

Hellere en god sub end to middelmådige. Jeg har dog indtryk af, at XTZ giver meget for pengene, så hellere den frem for den billige Klipsch, du referer til. Jeg tror ikke den billige Klipsch er kraftig nok, til dit behov.

Mit bud er Klipsch R-115SW , og ellers ville jeg vælge XTZ. Den vil dække de fleste behov, men giver ikke lydtryk af jordskælvs kaliber. 

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 18:44
Denne kunne være et godt bud Sunfire SDS12   http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=325058

Redigeret af Notfast - 04-Juli-2017 kl. 18:45
.....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu