recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kompatible optage-indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKompatible optage-indstillinger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kalle_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Kompatible optage-indstillinger
    Sendt: 25-December-2004 kl. 21:38

Når jeg brænder en DVD på min Sony HX900 i SP kvalitet (2 timer), har jeg ingen problemer med afspilning i en ældre Sony afspiller (DVP-S7700). Hvis jeg derimod brænder i HSP kvalitet (1,5 timer), kan den "gamle" afspiller ikke læse skiven. Er det et generelt problem for "ældre" DVD-afspillere, eller er det bare min S7700 som ikke kan ?

Jeg mener at have afprøvet HSP-indspilninger på andre (men nyere) fabrikater DVD-afspillere, som ikke havde problemer med at afspille mine "hjemmebrændte" HSP-skiver.

Er der en forklaring på dette ?

Mvh Karl-Erik
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2004 kl. 01:03

Det er ikke usædvanligt at ældre afspillere har svært ved at klare de høje bitrater. Årsagen er slitage og snavs i armen der bevæger laserdioden.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Kalle_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2004
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2004 kl. 12:43

Tak for svaret MichaelS.

Så kan man jo begynde at spekulere over, hvordan fremtidens DVD-afspillere vil reagere på høje bit-rater, når de engang bliver "ældre". Vi kan nok kun håbe på, at kommende afspillere ikke har så svært ved at "styre" høje bit-rater, ellers er det jo en "kilden" sag at optage i høj kvalitet i nutiden, for senere at opdage, at man ikke kan bruge materialet til noget som helst; med mindre man da ofte udskifter udstyret !

Mvh Karl-Erik
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu