|
PC går i sort ved indlæsning af win 10 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Og du havde ikke først lavet en opgradering? Hvis man først har lavet opgraderingen, så er windows 10 nemlig blevet aktiveret hos MS, og man kan så lave en clean installation uden nogen licens-nøgle.
|
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
|
Jo, det har nok været sådan, det er foregået.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
|
Men på en eller anden måde holder MS tjek på licens key. Spørgsmål er hvor i proces det sker. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
|
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
|
Nu handlede tråden hverken om Asus eller aktivering af Windows 10, men om en Medion notebook, som gik i sort skærm kort før logon-skærmen.
Nu har jeg løst problemet ved at opdatere BIOS. Andre Medion-brugere med samme problem skal gøre følgende: Hen opdateringsprogrammet fra Medions hjemmeside: Indtast modelnummer, hvorefter en lange liste med tilgængelige drivere dukker op. For mit vedkommende var det en opdatering af model P6634, og filen, der skal hentes er denne: BIOS OPDATERING MEDION AKOYA P663X Efter download, udpak filen og start programmet som administrator, efter et par minutter er den gamle BIOS overskrevet og erstattet af den nye, som har version 3.01. Man skal selvsagt ikke slukke pc'en under BIOS-updaten. Computeren genstarter selv og for mit vedkommende med funktionsdygtig skærm :-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |