recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til min "varme" bærbar pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til min "varme" bærbar pc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til min "varme" bærbar pc
    Sendt: 17-September-2015 kl. 18:43
Hej alle
Min bærbar , HP Pavilion6 , er begyndt at blive meget varm , og blæseren kører næsten hele tiden i topfart. Den har ikke gjort sådan de sidste 2 år , har i nogen ideer?

Jeg har støvsuget blæseren..
Hvis jeg har åbnet fex 4 internet jeg surfer på , ja så er CPU forbruget tit imellem 50 og 100%.
Pc har 4GB ram , og den skriver i gennemsnit...
Samlet 4000mb
cachelagret ca 800mb
Tilgængelig ca 800mb
Ledig tit omkring 0-30mb
Nu står den 10cm ude over bordkanten , bare for at køle lidt
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 06:01
blæseren skal blæses, med kompressor, der er støvsugning ikke nok. Med hwmonitor et lille program som måler temperaturen på din hardware, så kan du holde øje med varmen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 17:42
Men jeg undrer mig over at " ram ledig " tit er omkring 0..Når jeg lægger forbrug og side inddelt og ikke side inddelt sammen , ja så "mangler" der ca 2GB ram..er det ikke derfor den kører på harddisken hele tiden ?
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

blæseren skal blæses, med kompressor, der er støvsugning ikke nok. Med hwmonitor et lille program som måler temperaturen på din hardware, så kan du holde øje med varmen
Du glemte at nævne at man skal holde på blæseren når man puster - ellers kan både bundkort eller blæser hurtigt få ben at gå på.

Man kan evt. blokkere den med en clips, hvis man ikke kan få fingrene ind til den.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej alle
Min bærbar , HP Pavilion6 , er begyndt at blive meget varm , og blæseren kører næsten hele tiden i topfart. Den har ikke gjort sådan de sidste 2 år , har i nogen ideer?

Hvis jeg har åbnet fex 4 internet jeg surfer på , ja så er CPU forbruget tit imellem 50 og 100%.
Samlet 4000mb
cachelagret ca 800mb
Tilgængelig ca 800mb
Ledig tit omkring 0-30mb
MVH
Det kan meget vel være virus som kører på din maskiner og som stjæler alt din ram og cpu kraft.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hej alle

Samlet 4000mb
cachelagret ca 800mb
Tilgængelig ca 800mb
Ledig tit omkring 0-30mb
MVH
<span style="line-height: 1.4;">Det kan meget vel være virus som kører på din maskiner og som stjæler alt din ram og cpu kraft.</span>

Hej
Ja det kunne det jo...så er det bare hvad jeg gør nu,,,det er sgu godt nok irreterende
MVH
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 19:01

Det kan meget vel være virus som kører på din maskiner og som stjæler alt din ram og cpu kraft.

Hej
Ja det kunne det jo...så er det bare hvad jeg gør nu,,,det er sgu godt nok irreterende
MVH
Start med at hente og køre Malwarebytes Anti-Malware, den er gratis:

https://www.malwarebytes.org/downloads/

Den kan fjerne 90% af de mest normale ting...

Det er straks værre hvis vi skal til at starte op på eksternt medie, som nogle desinficeringer kræver.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2015 kl. 19:31

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du glemte at nævne at man skal holde på blæseren når man puster - ellers kan både bundkort eller blæser hurtigt få ben at gå på.

Man kan evt. blokkere den med en clips, hvis man ikke kan få fingrene ind til den.
åh glemte see
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu