|
Producentbygget computere |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil lige tilføje lidt mere information omkring volume aktivering, da dette ofte er et område som IT folk finder lidt mystisk. Volume aktivering kan ske via en KMS host (Key Management Server) eller med en MAK (Multiple Activation Key) MAK indtastes på samme måde som alle andre nøgler og man får dem udlevere i bundter af 50 aktiveringer fra Microsoft. Det er godt til servere i små virksomheder eller til computere som aldrig har kontakt med kontoret og derfor ikke jævnligt kan blive aktiveret af en KMS host. En KMS Host kan aktivere alt fra Windows Pro og Enterprise til Windows Server versioner. Den kan også med udvidelser benyttes til Office versioner. En Windows Server KMS host kan aktivere alle server versioner på samme niveau eller ældre. Samtidig kan den også aktivere alle Windows Pro og Enterprise versioner. En Windows Pro kan agere som KMS host, men den kan så kun aktivere Windows Pro eller Enterprise versioner. Den kan ikke bruges som KMS host for en server. Det kræver et bestemt antal klienter for at kunne oprette en KMS host. Man skal have 20 Windows Pro/Enterprise computere kørende, før de kan bliver aktiveret. Jeg mener også det kræver 5 Windows versioner for at kunne aktivtere en Windows Server via en KMS host. Hvis man ønsker at aktivtere Office pakker, så kræver det mindst 5 computer med Office Standard eller større i samme version, for at kunne aktivtere. Så det kræver 5 stk Office 2013 for at aktivere dem og 5 stk. Office 2010 for at akvitere denne version. Så for at runde af: 10 x Windows 7 Pro 5 x Windows 8 Enterprise 5 x Windows 10 Pro Vil tilsammen opnå 20 Windows klienter og derved aktivere KMS host systemet, der igen kan aktivere alle 20 Windows versioner. Herefter kan man bare fylde på, så bliver de automatisk aktiveret, uanset om de er Windows 7, 8 eller 10. KMS virker ved at man har en offentlig kode til hver version. Så hvis du vil have en Windows 8 Pro KMS aktiveret, så skal man indtaste koden "NG4HW-VH26C-733KW-K6F98-J8CK4". Herefter vil Windows selv kontakte KMS serveren og aktivere sig. Vælger man at installere en volume license Windows image, så har dette allerede denne kode installeret. Men man kan vælge efterfølgende at skifte rundt imellem KMS eller MAK aktivering. Alle KMS koder kan findes her: https://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx For at lave en KMS host, skal man bare registrere Windows Pro/Enterprise/Server, med den KMS kode man har modtaget af Microsoft. Så vil den helt automatisk blive lavet om til en KMS host. Volume licenser er en form for gentlemen aftale, hvor man ikke må aktivere uden at købe dem af Microsoft. Til gengæld forhindre Microsoft dig ikke i at aktivere nogle ekstra, bare man husker at afregne.
Redigeret af Cyberguyen - 28-Oktober-2015 kl. 20:33 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fair nok - Det ændre dog ikke ved, at det var oprindelig en OEM version af Windows 7. Den eneste OEM version jeg har haft købt. Og den blev installeret og aktiveret med medfølgende licens nøgle på en selvbyggede maskine, da jeg aldrig kunne finde på at købe en producent maskine, men bygger dem selv.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |