|
MKV viser undertekst i venstre side |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 14:18 |
Jeg har været ved at lægge nogle af mine dvd'er over til min NAS.
Danske film, men tager undertekst med som en "sikkerhed". Jeg bruger Handbrake og har valgt at VobSub skal med i filen. Men når jeg afspiller MKV på PC (VLC) og WDTV LIVE og vælger undertekster, bliver de ikke centreret men starter yderst til venstre. Noget der kan ændres i indstilling på Handbrake? ![]() |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Handbrake kan ikke ændre på hverken placering eller udseende af VobSub undertekster i den resulterende MKV fil.
Hvis du gider bruge tid på det, så kan man finde SRT (tekst) undertekster til de fleste film og flette dem ind i MKV filen, hvor VLC så giver nogen muligheder for placering og formatering. Man kan også bruge et værktøj som Subtitle Edit til at lave SRT om til SSA/ASS, og kode tekststørrelse og placering ind på den måde. Men altså kun hvis man gider bruge tid på det. Redigeret af DrageMester - 07-Oktober-2015 kl. 14:39 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
det er afspilleren der laver visningen af subs. - så man kan i VLC ændre "lokationen" af underteksterne.
|
|
![]() |
|
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
Fandt ud af det. Det er åbenbart normalt teksterne starter helt ud til venstre på disse få film. Har lige tjekket med original dvd i dvd-afspiller.
Tak for jeres tid!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |