recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til anbefaling af NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til anbefaling af NAS

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 14:14
Men hvis jeg trjekker spec. på DS415play, så står der, at den kan transcode 1080p. Så det skal måske være mit valg i stedet.

https://www.synology.com/da-dk/products/DS415play
iPhone 13, OS 15.3
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 15:34
Det er jo lidt svært at svare på. Det kommer jo an på hvad det er for nogle 1080p filer du tænker at dele?

Synology har lavet denne liste som viser hvilken filer og formater de kan transcode
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/577

Både 415+ og 415Play er i gruppe 1 type 1. Så i teorien skulle begge kunne transcode det er dog korrekt at de opgiver at play kan 1080p. Dette er dog kun med video station og ds video. Plex lover de altså ikke kan. Ligesom det kun er med de codec som de understøtter de kan. Hvor fx DTS ikke er understøttet
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Det er jo lidt svært at svare på. Det kommer jo an på hvad det er for nogle 1080p filer du tænker at dele?

Synology har lavet denne liste som viser hvilken filer og formater de kan transcode
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/577

Både 415+ og 415Play er i gruppe 1 type 1. Så i teorien skulle begge kunne transcode det er dog korrekt at de opgiver at play kan 1080p. Dette er dog kun med video station og ds video. Plex lover de altså ikke kan. Ligesom det kun er med de codec som de understøtter de kan. Hvor fx DTS ikke er understøttet

Tak for info.
Det er primært videoer fra GoPro. Jeg har ingen blueray materiale.
Jeg fatter ikke helt listen, du linker til. Det ser ud til, at listen viser de enheder, der skal vise videoen. Jeg troede det var mere afgørende, hvilket format, herunder codex og bitrate, original videoen er gemt i på NAS'en.
iPhone 13, OS 15.3
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu