|
4 subwoofere er det overkill? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er så heller ikke helt fair at sammeligne de 2 subs med hinanden, men de 4 SUB 200 vil koste stort set det samme som 2 stk. JL E112 gør. Og trust me, der er verden til forskel i mellem de 2 opstillinger. Størrelsen var klart et af mine parameter "WAF" men udbyttede ligeledes ret så vigtigt, jeg tror efterhånden at jeg har fået lyttede til det meste og der endel at lytte på ![]() Prisen er jo også et parameter, men jeg ved at en lille kasse med kvalitets indmad der samtidigt har et højt og et meget præcis output koster lidt. Hvis det havde stået til mig alene, så havde jeg nok et par SVS PB 16 Ultra eller lign, stående da de kan spille endnu dybere, spl mangler jeg som sådan ikke men det kunne have været fedt at komme ned på 10hz. men de kasser bare monster store og går ikke at få ind i stuen, desværre.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Hvis det er 15" du søger med højt output til små penge, så er der mange i us der er glade for dem her da prisen er rimelig lav vs output, men det er et par store kasser at have stående
Redigeret af Potter - 25-April-2017 kl. 19:06 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
hifreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: Græsted Status: Offline Point: 754 |
|
![]() |
||
![]() |
||
|
Det tænkte jeg nok du havde. HSU Research kunne også være en mulighed, feks. deres VTF-15H MK2 men om den så kan støves op i europa i er jeg nu heller ikke sikker på. Redigeret af Potter - 25-April-2017 kl. 19:47 |
||
|
||
![]() |
||
|
Hvis du gerne vil op i de store kasser, 70kg. Så start evt. med en brugt SVS PB13 Ultra og købe en brugt mere når der dukker en mere op, og det gør der nok, for dem der har PB13 ønsker sig nok en PB16
![]() Der er en brugt SVS PB13 Ultra i den blå til fornuftige penge
|
||
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Nej, men jeg har individuelt delay på alle. Og mulighed for og vælge mellem Linkwitz Riley, eller Butterworth mellem 1. - 8. orden. De er alle afprøvet. Derudover er sub's PEQ'et for sig, og front for sig. Og tilsidst en Dirac korrektion oveni. |
||
![]() |
||
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
|
Jeg vil helt klart vælge to store subwoofere, frem for 4 små, som der tidligere er nævnt, er det at foretrække, frem for 4 små. Du får to bedre subwoofere, med højere SPL, mere headroom og mindre forvrængning. Jeg ville gå efter de to klipsch, hvis det er den model lyd og billede testede, mener de lå lige omkring 7.000 kr. stykket.
|
||
![]() |
||
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
|
Mener det var denne, de testede. Klipsch R-115SW Aktiv subwoofer, 15 tommer, 400WRedigeret af JackD84 - 25-April-2017 kl. 22:25 |
||
![]() |
||
hifreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: Græsted Status: Offline Point: 754 |
|
Præcis det er den model jeg har overvejet at købe, da det ser ud som om at man får meget for pengene både ved film og musik. Har kun læst gode anmeldelser af den.
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
At de koster godt det halve i Tyskland bliver de jo æ mindre attraktive af
![]() |
||
![]() |
||
|
![]() |
||
![]() |
||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
|
P.s.
Inden i går i gang med at teste & måle.... husk der er 8 hjørner i rummet ![]() Bond
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |