recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iMac defekt grafikkort rep. i ovnen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iMac defekt grafikkort rep. i ovnen

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Marts-2007
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VC10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2015 kl. 18:50
Jeg ville ikke benytte en ovn til det formål, som der efterfølgende skal tilberedes mad i. Brug hellere en varmepistol der kan afgive 200 gr og derover. Jeg har selv repareret to ældre MacBook Pro fra late 2008, der ikke længere kunne starte op, fordi den integrerede grafikchip fejlede.

Motherboardet blev taget ud og flere lag staniol lagt over de øvrige komponenter, for at beskytte dem mod den kraftige varme. Kun de to chips: GPU'en + Northbridge chippen var blotlagt. De fik hver 10 min. reflow med varmeblæser ved 200-220 gr. Efter afkøling blev Mac'en samlet, og den startede op helt normalt. Begge MacBook Pro fungerer stadig den dag i dag.

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2015 kl. 17:13
Så fik jeg endelig tid til at skille iMac'en af, jeg fik demonteret grafikkortet og lagde det i ovnen i 8min. på 200 grader. Det fik lige lov til at køle af og så i med det igen, og vupti det virkerWink. Det tager ca. 30min. at grafikkortet ud og sætte det i igen.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu