|
iMac defekt grafikkort rep. i ovnen |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
VC10 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2007 Status: Offline Point: 195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville ikke benytte en ovn til det formål, som der efterfølgende skal tilberedes mad i. Brug hellere en varmepistol der kan afgive 200 gr og derover. Jeg har selv repareret to ældre MacBook Pro fra late 2008, der ikke længere kunne starte op, fordi den integrerede grafikchip fejlede.
Motherboardet blev taget ud og flere lag staniol lagt over de øvrige komponenter, for at beskytte dem mod den kraftige varme. Kun de to chips: GPU'en + Northbridge chippen var blotlagt. De fik hver 10 min. reflow med varmeblæser ved 200-220 gr. Efter afkøling blev Mac'en samlet, og den startede op helt normalt. Begge MacBook Pro fungerer stadig den dag i dag. |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så fik jeg endelig tid til at skille iMac'en af, jeg fik demonteret grafikkortet og lagde det i ovnen i 8min. på 200 grader. Det fik lige lov til at køle af og så i med det igen, og vupti det virker
![]() |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |