recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra VHS til DVD via PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra VHS til DVD via PC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Emne: Fra VHS til DVD via PC
    Sendt: 04-Marts-2005 kl. 20:28

Hej

Hvordan får man overført det bedste signal fra en VHS video via scartudgangen til pc'ens tv-kort. Jeg har ikke set tv-kort med scartindgang.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Hvordan får man overført det bedste signal fra en VHS video via scartudgangen til pc'ens tv-kort. Jeg har ikke set tv-kort med scartindgang.

Dit TV kort har en Phono tilslutning med CVBS, brug den din video leverer kun CVBS signal, medmindre at det er en S-Video og sådan en indgang er der også på TV kortet, i begge tilfælde tilslutter du lyden via line In.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 10:44
Niels, tusind tak for dit svar. Vil der ikke være et kvalitetstab i modsætning til optagelse på en egentlig dvd-recorder, hvor signalet overføres scart til scart? Jeg tænker på den kvalitetsforskel, man ser på tv mellem composite overførsel og scaroverførsel af video signalet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 10:59
Signalet er det samme, man skal ikke tænke så meget på stik forbindelserne, men på signal typen, der er forsklellige måder de kan overføres på S-Video og CVBS kan overføres med andre kabeltyper mens RGB er via Scartkabel, dog er US versionen af RGB, Component overført med et Specielt kabel. (Man bruger ikke Scart (Euroconector) i US. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2005 kl. 11:25
Super, så er jeg ved at fatte det. Jeg skal have gemt nogle gamle vhs bånd, men har endnu ikke fundet den "ideellle" dvd-recorder. Derfor vil i første omgang forsøge med pc-løsningen. Skal overføre fra en Sony SLV SE 747 til formentlig et Hauppauge tv-kort. Sony har ikke s-video udgang, dvs. bedste løsning formentlig et scartkabel med phono udgangsstik? Det ville ærgre mig at tabe for meget kvalitet. Tak for dine gode råd!!!!
Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2005 kl. 01:33

Halløjsa Radiomand.

Vil du dermed sige, at ingen videoer udsender RGB via SCART, men kun CVBS via SCART ?

MVH dunlop

Til top
tbjerret Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Spain
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2005 kl. 09:45

Ja, det er det han siger. Du kan lige så godt optage din video via phono til phono, fx.

Troels

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu