Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hanien
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
|
Sendt: 23-Juli-2005 kl. 19:42 |
Tak for 3 gode svar.
Det er begrænset hvad der er af indstillingsmuligheder på Selectoren, der er kun høj og lav RGB og jeg har prøvet begge, har er der kun forskel på farver/kontast i billedet.
Jeg har forsøgt begge Scart indgangene på tv'et og ændre indstillinger i alle retninger på tv'et, men lige lidt hjælper det.
Kvaliteten på de "dårlige" kanaler bliver bedre, men ikke bedre end når jeg kører signalet gennem min recorder.
Enten er Selectoren defekt, jeg kan bare ikke se hvordan da billede og lyd går igennem, eller også virker det bare ikke på den her side af kommunegrænsen ![](smileys/smiley1.gif)
Boksen ryger tilbage hvor jeg fandt den, kortet ryger på hylden og abonnementet bliver opsagt.
Tak for hjælpen alle.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
|
Sendt: 23-Juli-2005 kl. 20:34 |
Hej Hanien,
Jeg forbløffes! Har du prøvet med Selector direkte tilsluttet til tv'et (udenom recorder, videomaskine) med skærmet (coax), fuldt monteret SCART-kabel?
Giv den lige en chance til jvf. hvad jeg fremhævede med fed i mit første svar. Især hvis du et godt lidt større 16:9 tv. Sammenlign naturligvis med analog modtagelse. Det er rigtigt, at selve Selectoren ikke har så mange indstillinger og "høj - lav RGB intensitet" blot kan vælges, så det matcher tv'ets eget niveau i kontrast, så et skift ikke "giver chok" eller fladmast kontrastknap på remoten. Billedformat kan også indstilles og skal passe til dit -tv - det er vel på plads?
Hvis du stadig dropper Selectoren, siger jeg bare: Du skal da være rigtig glad for din gode antenne og for tuneren i din recorder. På Kabelnettet er mange plaget af dårligt (svækket, lavt S/N forhold) analogt signal.
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Carser
--
|
Sendt: 23-Juli-2005 kl. 20:57 |
Bare for en god ordens skyld: Selector giver ikke bedre signal, end TDC modtager. Og da slet ikke HDTV. Men den giver bedre billede i langt de fleste tilfælde i hjem med middelmådigt signal og måske lidt grums i billedet.
For 16:9's vedkommende (rigtig, ikke letterbox) oplever jeg forskellen analog letterbox vs. digital 16:9 som den mellem god købe-VHS og DVD. Tænk på, hvad du fodrer din recorder, dine skiver og dine øjne med.
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Hanien
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
|
Sendt: 23-Juli-2005 kl. 21:58 |
Carser skrev:
Jeg forbløffes! Har du prøvet med Selector direkte tilsluttet til tv'et (udenom recorder, videomaskine) med skærmet (coax), fuldt monteret SCART-kabel?
|
Jeg har kun prøvet udenom recorder, havde ikke kablet nok til at have det hele tilsluttet.
Jeg tror bare jeg skal være glad for at have fået fuld styrke på kabelsignal efter fejlmelding. Jeg havde bare (mis)forstået at jeg ville få noget nær digitalt signal ala digitalparabol.
|
bcman
Bruger
Oprettet: 19-November-2004
Point: 90
|
Sendt: 23-Juli-2005 kl. 22:10 |
Jeg havde bare (mis)forstået at jeg ville få noget nær digitalt signal ala digitalparabol.
Ingen misforslåelse her - det er præcis, hvad selectoren er beregnet til - muligheden for at modtage digitalt MPEG2 TV herunder DR i 16:9 anamorphic som IKKE er muligt via TDC's analoge net.
En digitalparabol giver dig samme muligheder m.h.t DR & 16:9 udsendelser. Jeg må indrømme at jeg ikke forstår at du ikke kan se forskel. Måske skulle du checke med TDC om signalstyrken er o.k. på den digitale stream som selectoren benytter. Jeg har forstået at den bliver udsendt tæt på TVdanmark frekvensen.
mvh
|
Carser
--
|
Sendt: 23-Juli-2005 kl. 22:15 |
Javel Hanien.
Jeg kender ikke meget til paraboler erfaringsmæssigt, men Selector er en digital modtager. Det kan ikke gradbøjes. "Digital" er jo ikke en kvalitetsbetegnelse, men et spørgsmål om hvordan signalet sendes og elektronikken arbejder. At fx et kamera er digitalt siger ikke i sig selv en dyt om billedernes kvalitet.
Jeg har også været efter TDC og før de overtog det med signalet også vores lokale beboerforening. Vi fik hele systemet opgraderet til returvej til Webspeed og det kræver en vis signalstyrke. Nu skal jeg ikke trætte dig med dB o.s.v., men det kan virkelig ses.
Kan du hygge dig!
Redigeret af Carser
|
M.v.h. Carser
|