recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos hos Bilka...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos hos Bilka...

Besvar Besvar Side  <1 121314
Forfatter
Besked
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 08:01
.... og når Nikon sælger deres USB-netkort til deres kameraer for 6.000,- 
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
jesper1721 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-November-2004
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 08:33
I forbindelse med håndteringen af min bestilling hos Bilka som jeg tidligere har skrevet om er jeg meget interesseret i at høre om der er nogen der har lavet en bestilling hos Bilka efter 13:27 og IKKE har modtaget en annulering af ordren.

Jeg vil gerne have styr på om der er begået en menneskelig fejl, som jo alt andet lige kan ske, ved annuleringen af min ordre. Eller om man simpelthen har slået for stort brød op, og solgt mange flere enheder end man kan levere.

Svar her eller send mig en PM hvis du har købt hos Bilka senere end 13:27.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Til denne samtale vil jeg lige dele et guldkorn, min mor lærte mig. da jeg var en lille dreng:
"Når du deler din viden og udtaler dig, skal du have dokumentation for hvad du udtaler dig om."
Nu vil jeg gerne have butikkens indkøbspris på zp s5 squeezebox boom og det økologiske mel. Både for at se, om jeg synes butikkernes priser i fremtiden er fair, men også for at lukke den diskussion om hvor vidt at hfk og bilka har tabt penge på denne kampagne.

Hvad vil du bruger indkøbsprisen til..?
lad os antage at indkøbsprisen er 1000 kroner..
de har solgt enheden til 1400 kroner..
altså et "overskud" på 400 kroner..

det overskud skal dække..
personalelønninger
lagerplads
marketing
hjemmesideplads (webudvikler og een til at vedligeholder priser og info på siden)

og så skal du nok ikke være så sikker på at der er overskud på sådan et produkt længere..
alene det at en lagermand først skal lægge pakkerne på hylder når de modtager dem fra ex. Sonos.
lagermanden skal også finde varen igen, pakke den og sende med PostDK.
der skal udføres papir arbejde..
bare regn med f.eks en times arbejde per ordre (der er også regnskab der skal gåes igennem osv)
de omkostninger skal jo også dækkes ind..

hifi klubben som typisk har 2 mand i de små butikker, til lidt over 20.000 kroner om måneden vil jeg skyde på (nok lidt mere)
plus butikken for 30.000 om måneden..
rengøring af butikken, lys vand og varme..
det er små 100.000 om måneden bare for at DRIVE forretningen..
det er da helt naturligt at de ikke kan sælge et produkt for 100 kroner mere en deres indkøbspris..!
vi snakker nok nærmere 100% oveni de fleste produkter..
men det er jo 100% til indkøbsprisen..
og den er fløjtende ligegyldig.. for den er ikke relevant..
det der er relevant er deres reele overskud på produktet..
og først derefter kan du beslutte om du synes det er fair priser de fører...

af samme grund hader jeg hifi klubben for at have skabt sig eneret på Sonos,
da jeg godt vil udvide mit sortiment.. men jeg har ikke behov for at opleve produktet,
så jeg gider ikke betale prisen hos hifiklubben, da den pris skal dække at en sælger har brugt en time på mig, før at jeg køber det..
så hellere købe det hos en internetbutik, hvor at jeg kun skal betale et minimum af omkostninger..

Redigeret af Blank - 10-Februar-2011 kl. 08:43
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Til denne samtale vil jeg lige dele et guldkorn, min mor lærte mig. da jeg var en lille dreng:
"Når du deler din viden og udtaler dig, skal du have dokumentation for hvad du udtaler dig om."
Nu vil jeg gerne have butikkens indkøbspris på zp s5 squeezebox boom og det økologiske mel. Både for at se, om jeg synes butikkernes priser i fremtiden er fair, men også for at lukke den diskussion om hvor vidt at hfk og bilka har tabt penge på denne kampagne.

Hvad vil du bruger indkøbsprisen til..?
lad os antage at indkøbsprisen er 1000 kroner..
de har solgt enheden til 1400 kroner..
altså et "overskud" på 400 kroner..

det overskud skal dække..
personalelønninger
lagerplads
marketing
hjemmesideplads (webudvikler og een til at vedligeholder priser og info på siden)

og så skal du nok ikke være så sikker på at der er overskud på sådan et produkt længere..
alene det at en lagermand først skal lægge pakkerne på hylder når de modtager dem fra ex. Sonos.
lagermanden skal også finde varen igen, pakke den og sende med PostDK.
der skal udføres papir arbejde..
bare regn med f.eks en times arbejde per ordre (der er også regnskab der skal gåes igennem osv)
de omkostninger skal jo også dækkes ind..

hifi klubben som typisk har 2 mand i de små butikker, til lidt over 20.000 kroner om måneden vil jeg skyde på (nok lidt mere)
plus butikken for 30.000 om måneden..
rengøring af butikken, lys vand og varme..
det er små 100.000 om måneden bare for at DRIVE forretningen..
det er da helt naturligt at de ikke kan sælge et produkt for 100 kroner mere en deres indkøbspris..!
vi snakker nok nærmere 100% oveni de fleste produkter..
men det er jo 100% til indkøbsprisen..
og den er fløjtende ligegyldig.. for den er ikke relevant..
det der er relevant er deres reele overskud på produktet..
og først derefter kan du beslutte om du synes det er fair priser de fører...

af samme grund hader jeg hifi klubben for at have skabt sig eneret på Sonos,
da jeg godt vil udvide mit sortiment.. men jeg har ikke behov for at opleve produktet,
så jeg gider ikke betale prisen hos hifiklubben, da den pris skal dække at en sælger har brugt en time på mig, før at jeg køber det..
så hellere købe det hos en internetbutik, hvor at jeg kun skal betale et minimum af omkostninger..

Jeg er udmærket godt klar over der er udgifter til løn osv. har fungeret som assisterende butikchef tidligere, i en butik med forbruger elektronik, møbler osv.
Grunden til jeg vil have oplysningen er bl.a. han sekv skriver han vil have fact, og så er det ikke fact i min verden at skrive jeg ved hvad de kostprisen er, men derefter ikke selv oplyser den, det er ikke fact i min verden.

Har jeg misforstået tidligere indlæg beklager jeg og trækker min udtalelse tilbage, men står ved at man skal dokumenterer sine udtalelser

Redigeret af aerik - 10-Februar-2011 kl. 08:58
Til top
jesper1721 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-November-2004
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 09:58
Jeg vil gerne runde mine bekymringer omkring Bilka af med en stor ros til deres kundeservice.

Personlige fejl sker, og det var hvad præcis hvad der var sket i forbindelse med annuleringen af min ordre. Siden jeg gjorde opmærksom på fejlen har de taget det super seriøst, indrømmet den lille fejl, væres i dialog med deres distributør for at få min ordre på plads trods det udsolgte varelager .

I hele forløbet har de været informative og imødekommende, og jeg har netop fået en mail fra den kontaktperson i deres kundeservice som har håndteret min sag siden 14:30 igår, om at alt nu er på plads.

Så i denne sammenhæng vil jeg sætte et stort lighedstegn mellem Bilka og kundeservice, og sige de har gjort alle mine bekymringer til skamme.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Øv, jeg havde skrevet et langt indlæg om priser og priskrig. Men fumlede i det, så det forsvandt.

Men humlen var to ting:
1. Både HFK og Bilka er ligeglade med om slutprisen endte over eller under indkløb. De har tjent under alle omstændigheder i form af mersalg på grund af omtale og at nye kunder hen ad vejen vil have flere enheder.

2. Profitten undervejs fra fabrik til forbruger er høj på produkter fra Sonos. Det er fair nok, de leverer varen. Udbud og efterspørgsel og alt det der. BR100 er et eksempel. Den koster 800 kr i HFK, men indeholder reelt hardware som i en trådløs router som dustin.dk sælger for 150 kr og stadig tjener på. (Ja der er udgifter til support og udvikling hvor routerproducenten har flere solgte enheder at sprede udgiften ud over, men 800 kr!!)
Men det er ikke HFK der score kassen men sonos. Li´som på Apple produkter og meget andet... Og jeg ved det, for jeg har også bla. arbejdet i HFK Wink
Til top
dyvel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-September-2005
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2011 kl. 16:03
Æv... hvorfor kommer man lige et par dage for sent til sådan et godt tilbud. Håber de kommer på banen igen. 
Mvh
Daniel aka Dyvel
Til top

Besvar Besvar Side  <1 121314

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu